וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית ב-25 מ' ש' נגד מינהל מקרקעי ישראל

6.1.2014 / 14:08

התובעים טוענים כי המינהל ביצע גבייה ביתר מכ-500 בעלי נחלות בסכום ממוצע של 50,000 שקלים מכל אחד

לבית המשפט לעניינים מינהליים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד מינהל מקרקעי ישראל ב-25 מיליון שקלים, בגין גבייה שלא כדין של דמי שימוש חורג בנחלות חקלאיות.

התביעה הוגשה על ידי בעלת משק חקלאי במושב במרכז הארץ באמצעות עוה"ד דורון רדעי וניצן גדות ממשרד רדעי-גדות ובמסגרתה נטען כי המינהל פועל בניגוד להחלטת מועצת מינהל מקרקעי ישראל מס' 1265 מיום 29.10.2012.

מדובר בהחלטה אשר מעניקה תמריץ לבעלי נחלות חקלאיות במושבים להסדיר שימושים לא חקלאייים בחלקות המגורים, וזאת על ידי קביעה כי מי שיפעל להסדרת שימוש כאמור בתוך שנתיים מיום אישור ההחלטה, יקבל פטור מתשלום דמי שימוש חורג לעבר בגין תקופה העולה על 4 שנים.

עפ"י הנטען, המינהל מתעלם מהוראת הפטור האמורה ובפועל הוא נוהג לחייב בעלי נחלות בתשלום דמי שימוש חורג עבור תקופה של 10 שנים לאחור.

מדובר בתביעה שנוגעת לכל בעלי הזכויות בנחלה אשר הסדירו את השימוש החורג בנחלתם מכוח הוראות החלטה 1265, ובמסגרתה מתבקש בית המשפט להורות למינהל להשיב את הכספים אשר נגבו על ידו ביתר ו/או שלא כדין לכל אחד מחברי הקבוצה.

עורכי הדין רדעי וגדות מציינים בתביעה כי אי אפשר להעריך את מספרם המדויק של כלל חברי הקבוצה, כמו גם את הסכום המדויק אשר נגבה על ידי המינהל ביתר ושלא כדין.

התביעה הוערכה על סך 25 מיליון שקלים על יסוד הנחה כי מדובר לפחות ב-500 בעלי נחלות ובסכום ממוצע של 50,000 שקלים שנגבה מכל אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully