וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: וודסייד תרכוש 25% מ"לוויתן" והשווי יעלה

עמירם ברקת והלל קורן

7.1.2014 / 9:57

הערכות: הפערים בין הצדדים קטנים וקיימת סבירות גבוהה כי כבר בימים הקרובים יושגו הסכמות בנושאים העיקריים. וודסייד מוכנה עקרונית לשלם לשותפיה פרמיה, אם יתממשו עסקאות למכירת גז למדינות באזור כמו מצרים וטורקיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת וודסייד האוסטרלית מוכנה להסתפק ברכישת נתח של 25% מהזכויות ברישיונות מאגר "לוויתן" במקום 30% - כך עולה ממידע שהגיע ל"גלובס". הקטנת חלקה של וודסייד במאגר באה בד בבד עם העלאת גובה המחיר שהסכימה לשלם, בסכום שעדיין לא נקבע סופית. שני השינויים האלה תורמים להעלאת שוויו של המאגר במידה משמעותית, אם המו"מ יבשיל לכדי עסקה. בנוסף מגדילים השינויים את חלקם היחסי של השותפים הישראלים, קבוצת דלק ( 133,800 -0.89% ) ורציו ( 47 +0.43% ) בשותפות "לוויתן", ומחזקים את מעמדם בתהליכי קבלת החלטות עתידיים.

"גלובס" דיווח בשבוע שעבר כי בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה הודיע בכנס סגור של הקבוצה כי עסקת וודסייד קרובה מאוד לחתימה, כשנה לאחר חתימת מכתב כוונות בין הצדדים. קבוצת דלק הודיעה בעקבות הפרסום כי המו"מ בין הצדדים לא הסתיים, ואין כל ודאות כי יניב הסכם מחייב למכירת זכויות.

אחזקות בלוויתן. גלובס
אחזקות בלוויתן/גלובס

ואולם על פי מידע שהגיע ל"גלובס", הפערים בין הצדדים קטנים וקיימת סבירות גבוהה כי כבר בימים הקרובים יושגו הסכמות בנושאים העיקריים. מעבר להקטנת חלקה במאגר והעלאת גובה ההצעה הכספית, מוכנה וודסייד עקרונית לשלם לשותפיה פרמיה, אם יתממשו עסקאות למכירת גז למדינות באזור כמו מצרים וטורקיה.

הצעתה המקורית של וודסייד כפי שהועלתה במכתב הכוונות שנחתם בין הצדדים בדצמבר 2012 הייתה לרכוש 30% מהזכויות ב"לוויתן" תמורת 1.25 מיליארד דולר במזומן, מהם כ-696 מיליון במועד חתימת העסקה או בסמוך לו, והיתר במועדים מאוחרים יותר. כמו כן הסכימה וודסייד לשלם פרמיה בגובה של עד מיליארד דולר נוספים אם יימכר גז לייצוא במחיר שמעל מחיר רצפה. ההצעה שיקפה למאגר שווי של 4.7 עד 5.1 מיליארד דולר, לא כולל הפרמיה.

חתימת הסכם גז עם וודסייד תפתח את הדרך לייצוא גז ישראלי מונזל (LNG) למזרח הרחוק, ככל הנראה באמצעות מתקני הנזלה ימיים (Floating LNG). בראיון ל"גלובס" אמר מנכ"ל וודסייד פיטר קולמן כי החברה מביאה עמה לעסקה את מאגר לקוחותיה בסין ובמזרח הרחוק. נציגי הצדדים בעסקה סירבו להגיב לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully