וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומיאנסקי דחה הדיון על העלאת הארנונה

7.1.2014 / 10:32

שר הפנים גדעון סער התערב וביקש לדחות את הדיון. עו"ד אילן רובינשטיין: "האוצר מתכנן להקפיץ את הארנונה ב-25%; חייבים דיון ציבורי"

ניסן סלומיאנסקי מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
סלומינסקי עצמו מתנגד למהלך של האוצר/נמרוד סונדרס

דרמה בכנסת: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, החליט לבטל ברגע האחרון את הדיון היום (ג') בו הייתה אמורה הוועדה לאשר תיקון שהיה מעלה באופן דרמטי את תעריפי הארנונה.

האם ועדת הכספים תגדיל את הארנונה?

"המגמה היא שלא לעלות את הארנונה מעל המותר בגין השינוי הזה ואנו צריכים למצוא את הנוסחה. עדיין לא נמצאה הנוסחה שמקובלת על כולם. שר הפנים ושר האוצר לא רוצים להעלות את הארנונה וכמובן גם אני לא", הודיע סלומינסקי בפתח הישיבה. המטרה הסופית והלא-מוצהרת הינה מתן אפשרות למסות מרפסות, חניונים ושטחים משותפים, כולל בניינים למגורים ולא למגורים.

ועדת הכספים הייתה אמורה לאשר היום לרשויות מקומיות בישראל לשנות את חישוב שיטת הארנונה הקבועה בצווי המסים העירוניים, שאותה לא ניתן לשנות מאז 1985.

הדיון נקבע להיום במסגרת החלטת ממשלה ממאי 2013 בנושא "הגברת היציבות התקציבית בשלטון המקומי", שמטרתו לשפר את מצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות. תיקון החקיקה יתיר לעיריות לגבות עוד אלפי שקלים בארנונה על חדרי מדרגות וחניה.

כאמור, ברגע האחרון החליט סלומינסקי לדחות את הדיון בעקבות בקשתו של שר הפנים גדעון סער. ל"גלובס" נודע כי סלומינסקי עצמו מתנגד למהלך של האוצר.

עו"ד אילן רובינשטיין, המייצג את איגוד לשכות המסחר, טען לפני הדיון כי המהלך אינו חוקי ומצריך חקיקה: "המשמעות היא הגדלת הארנונה בשיעור של 15%-25%. למעשה, האפשרות ליצור חיוב ארנונה חדש באופן גורף לכלל הנכסים ברשויות המקומיות באופן שבאמצעות שיטת המדידה חדשה ימוסו שטחים שעד עתה מעולם לא מוסו, צריכה וחייבת להתבצע במסגרת חקיקה ראשית, באופן שתועלה לדיון ציבורי וכלל חברי הכנסת יתנו דעתם לנושא – וזאת כפי שמתחייב ביצירת חבות מס חדש על האזרח".

ארנונה. גלובס
ארנונה/גלובס

במשרד האוצר מתעקשים להסביר כי אין מדובר על מתן הכשר להעלאת ארנונה אלא על "עדכון קריטריונים שלא עודכנו מאז שנות ה-50", לשון גורם בכיר במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully