וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בוול סטריט, טוויטר צנחה 7.3%

קובי ישעיהו

7.1.2014 / 23:07

הסנאט אישר אמש את מינויה של ג'נט ילן לתפקיד ראשות הפדרל ריזרב. הגרעון המסחרי ירד לשפל של 4 שנים. בכיר בפד: ההקלה הכמותית תסתיים השנה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע אישור מינוי ג'נט ילן ליו"ר הפדרל ריזרב. גם המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בעליות והמשקיעים הגיבו למספר נתונים חיוביים בגרמניה ובצרפת, כמו גם לנתון הגרעון המסחרי בארה"ב.

נתוני סגירה בוול סטריט, 7 בינואר 2014. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 7 בינואר 2014/גלובס

בארה"ב פורסם היום כי הגרעון המסחרי ירד בחודש נובמבר לרמתו הנמוכה מזה 4 שנים, בעיקר בשל ירידה בייבוא נפט מחוץ לארה"ב. הגרעון ירד ל-34.3 מיליארד דולר, כאשר הצפי היה ל-40 מיליארד דולר.
ראש שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, אמר היום כי הפדרל ריזרב ימשיך לצמצם את תוכנית ההקלה הכמותית עד לסיומה, עוד השנה. זאת, בהנחה שהכלכלה תמשיך להשתפר כצפוי. על פי וויליאמס, "סיום רכישות האג"ח יהיה צעד ראשון וחשוב לעבר החזרת המדיניות המוניטרית למצב נורמלי יותר".

ברוב של 56 תומכים לעומת 26 מתנגדים, הסנאט אישר אמש את מינויה של ג'נט ילן לתפקיד ראשות הפדרל ריזרב. ילן תהיה האישה הראשונה שמנהלת את הבנק המרכזי ולדמוקרטית הראשונה שנכנסת לתפקיד, לאחר שאחרון ראשי הפד הדמוקרטים פרש ב-1987. יילן תיכנס לתפקיד בעוד כ-3 שבועות.

הפתעה בגרמניה. לראשונה מזה 5 חודשים מספר המובטלים ירד ב-15,000 בחודש דצמבר, לרמה של 2.96 מיליון, מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על ירידה של 1,000 במספר המובטלים. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 6.9% (שנתי). מוקדם יותר היום פורסם נתון המכירות הקמעונאיות בכלכלה החזקה ביבשת שעלה ב-1.5% בחודש נובמבר, מעל הצפי בשוק.

האינפלציה בגוש האירו מסרבת לעלות ליעד ה-2% שהציבו קובעי המדיניות ופותחת דלת להקלה מוניטארית נוספת. מדד המחירים לצרכן שפורסם היום עלה בשיעור שנתי של 0.8% בדצמבר, לאחר עלייה של 0.9% בנובמבר. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה בשיעור של 0.9% גם בדצמבר. בצרפת פורסם היום מדד אמון הצרכנים שטיפס לרמה של 865 נקודות בדצמבר לעומת קריאה של 84 נקודות בנובמבר.

זמן לממש רווחים?

זוכה פרס הנובל פרופ' רוברט שילר אמר בראיון לאתר כלכלי כי הוא דואג לגבי שוק המניות אך באותה נשימה הוסיף כי עדיין הוא לא יוצא מהשוק. מכפיל ה-CAPE, שיטה לחישוב השווי של שוק המניות שהמציא שילר, טיפס לרמה גבוהה של 25.4 ונשאלת השאלה האם כדאי להתחיל לממש רווחים? מכפיל ה-CAPE, הוא מכפיל רווח מנוכה מחזוריות (CAPE – Cyclically Adjusted P/E) של מדד ה-S&P 500. המכפיל מחושב ע"י חלוקת הערך הנוכחי של מדד ה-S&P בממוצע רווחי החברות הנסחרות במדד ב-10 השנים האחרונות. אם היחס המתקבל הוא מעל הממוצע לטווח הארוך, סביב 16, השוק נחשב ליקר מדי.

ביחס לממוצע בטווח הארוך, המכפיל עומד כעת על 25.4, ורבים בוול סטריט רואים בכך סיבה טובה מספיק לצאת מהשוק משום שהם סבורים כי הסיכון לתיקון אלים מטה גבוה מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

מינוי ויגודמן צפוי בימים הקרובים

נראה שבימים האחרונים שאלת מינוי המנכ"ל הבא של חברת התרופות טבע , הפכה מ"מי" ל"מתי". ההערכה הרווחת בשוק היא שטבע תכריז על מינויו של ארז ויגודמן לתפקיד, כפי שנחשף ב"גלובס", ושזה יקרה בטווח המיידי - כנראה עד סף השבוע הבא. ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון טבע (41.2050 1.77%+) צפוי להתכנס בימים הקרובים על מנת לאשר את מינוי ויגודמן לתפקיד.

מניית JP מורגן (58.38 1.05%-) ריכזה עניין, לאחר שנודע כי הבנק ישלם פיצויים בהיקף 1.7 מיליארד דולר במסגרת פרשת מיידוף.

אחרי עלייה של 35% במניית צ'ק פוינט (63.98 0.09%+) בשנת 2013, ב-‏UBS‏ סבורים שיחס הסיכון-סיכוי במניה פחות אטרקטיבי, ומורידים את המלצתם מ"קנייה" ל"נייטרלי". עד להורדת ההמלצה הנוכחית, ב-‏UBS‏ החזיקו בהמלצה חיובית על מניית צ'ק פוינט מאז שהתחילו לסקר אותה ב-2010. מחיר היעד למניה נותר ללא שינוי על 66 דולר, פרמיה של 3.3% על מחיר המניה בנאסד"ק.‏

חברת אורמת טכנולוגיות (26.73 0.41%+), השלימה את תחנת הכוח הגיאותרמית Don A. Campbell שבמחוז מינרל בנבדה, והיא פועלת כמתוכנן בהספק מלא של 16 מגה-וואט (נטו). כך דיווחה היום החברה. התחנה תוסיף לאורמת טכנולוגיות הכנסות שנתיות של כ-13 מיליון דולר.
חברת אלוט תקשורת (15.41 0.90%-) דיווחה היום כי קיבלה הזמנת המשך בהיקף של כ-4 מיליון דולר מלקוח באירופה.

טוויטר (62.35 5.94%-) במוקד לאחר שאתמול ספגה הורדת המלצה ממורגן סטנלי - הבנק שהוביל את הנפקתה בנובמבר האחרון. במורגן סטנלי הורידו את ההמלצה לטוויטר ל"משקל חסר" במחיר יעד שמשקף דיסקאונט של 67% על מחיר השוק.

חברת ורינט (46.3099 0.02%-) דיווחה אתמול על רכישת חברת ‏KANA Software‏ (קאנה) האמריקאית, בתמורה ל-514 מיליון דולר במזומן. פתרונות שתי החברות משלימים זה את זה ובכך מאפשרים לורינט לספק יכולת שלמה בתחום הפתרונות למרחב העסקי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully