וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכר הבכירים באל על ישפיע לרעה על יחסי העבודה"

רון שטיינבלט

8.1.2014 / 8:40

ועד העובדים: "אם תאושר מדיניות השכר החדשה במתכונת המוצעת, הדבר יגרום לפערים גדולים מאוד בתנאי ההעסקה של כלל העובדים בחברה"

המאבק בין הנהלת אל על לעובדיה, אשר כבר למעלה משנה לא מצליחים להגיע להסכמה על הסכם עבודה קיבוצי חדש, גולש למדיניות התגמול החדשה של מנהלי החברה אותה מנסה חברת התעופה לאשר. יממה לפני כינוס אסיפת בעלי המניות שתיערך היום (ד'), שלח ועד עובדי אל על מכתב לבעלי המניות, בו הוא מבקש מהם להצביע נגד תוכנית התגמול המוצעת.

במסגרת המדיניות החדשה (תחת תיקון 20), הפחיתה אל על את התגמולים והבונוסים לנושאי משרה בכירים והגבילה אותם בתקרה, כאשר הבונוסים יינתנו באופן מדורג על פני שלוש שנים. אלא שכל זה לא מספק את הוועד.

"אנו מזהים נקודות חולשה רבות במדיניות זו, אשר עלולות לפגוע בחברה", כתב הוועד. "אם תאושר מדיניות השכר החדשה במתכונת המוצעת, הדבר יגרום לפערים גדולים מאוד בתנאי ההעסקה של כלל העובדים בחברה, וישפיע לרעה על יחסי העבודה בחברה".

הוועד מונה מספר נקודות שלדעתו דורשות תיקון משמעותי. בין היתר מתנגדים שם לשינוי תנאי ההעסקה של היו"ר עמיקם כהן, שצפוי לעבור ממשרה חלקית בשכר חודשי של 102 אלף שקל, למשרה בהיקף של 40% בתמורה ל-53 אלף שקל בחודש, לא כולל מע"מ. "אף על פי שהיקף המשרה של יו"ר הדירקטוריון צפוי לרדת, הוא עשוי להפיק הכנסה גבוהה יותר מהמצב הקודם, בו היקף המשרה היה גדול יותר", כותבים בוועד. "נכון להיום שכרו עומד על כ-1.2 מיליון שקל לשנה. הצעת התגמול החדשה עשויה לזכות את היו"ר, יחד עם הבונוס, ב-1.75 מיליון שקל לשנה. כמו כן יו"ר הדירקטוריון יהיה זכאי לשלוש משכורות כמענק פרישה, שלא היה חלק מהחוזה הקודם".

בעייתיות בבונוס הנדחה

דרישה אחרת היא להגדלת החלק הנדחה מתוך הבונוס השנתי לבכירי אל על, שעומד על 30% מהמענק (ויינתן לאחר 3 שנים אם החברה תרשום רווח מצטבר של מעל 30 מיליון דולר בתקופה זו). לדברי הוועד, "השיטה הקיימת והמוצעת אינה מתאימה לחברה ששורת הרווח או ההפסד שלה נעה מדי שנה כמטוטלת, ובאופן מצטבר אינה נושאת כל רווח. השיטה מעודדת רישום רווחים גבוהים מחד, והפסדים גבוהים מאידך, כדי להגדיל את המענקים בשנה העוקבת".

מאל על נמסר: "מדיניות התגמול של החברה גובשה על ידי ועדת התגמול של דירקטוריון החברה, בשיתוף יועצים חיצוניים. המדיניות כאמור משקפת יישום נאות והולם של תיקון 20, כאשר החברה כבר יישמה במדיניות את ההערות של רשות ניירות ערך ואנטרופי, וכעת היא מובאת לאישור אסיפת בעלי המניות".

  • עוד באותו נושא:
  • אל-על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully