וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הוקפצה הארנונה על עסקים בבאר שבע?

רמי שני

8.1.2014 / 11:19

בעלי עסקים בבאר שבע טוענים כי שינוי בשיטת סיווג העסק גרם לדרישות תשלום ארנונה גבוהות ולא סבירות. "הארנונה גבוהה יותר מדמי השכירות של המוסך"

"תשלום הארנונה הוכפל ושולש ובעלי העסקים לא יוכלו לעמוד בו. אני חושב שלא תהיה לנו ברירה אלא לפתוח במרי מסים", כך אמר השבוע איציק זילברמן, בעל מוסך מבאר שבע, שנדהם לגלות כי חישוב הארנונה החדש שלו לשנה החולפת, גבוה כמעט פי שלושה מזה שהיה עליו לשלם עד עתה. "העירייה לקחה חברה חיצונית. אני לא יודע אם מה שהם עשו זה חוקי, אבל הם חישבו מחדש את השטחים והפכו משרדי תפעול לשטחים מסחריים", טען זילברמן. בעל מוסך אחר סיפר כי במקום סכום של כ-250 אלף שקלים לשנה, הוא צריך לשלם עתה למעלה ממיליון שקלים. "לא מובן מאיפה הם לקחו את הנתונים. אני לא מרוויח את הסכום הזה כדי לשלם את הארנונה על כך. בסופו של דבר, הארנונה גבוהה הרבה יותר מדמי השכירות של המוסך".

האם ועדת הכספים תגדיל את הארנונה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חישובי ארנונה של עיריית באר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

זעם בעלי העסקים התעורר והם החליטו שלא לשבת יותר בחיבוק ידיים. עמותת "צדק לעסקים" שהקים זילברמן עם חבריו כינסה השבוע אסיפה כדי לדון במצב ולבחון פעולות מעשיות כדי להביא לשינוי החיוב. "מה שפעם היה משרד תפעול, הפך להיות שטח מסחרי", סיפר אברהם מימון, בעל חברה לייצור תבלינים. "זה שינוי סיווג של השטח והתוצאה של המהלך היא שבמקום לשלם 52 שקלים למטר מרובע, צריך לשלם סכום של 250 ואפילו 300 שקלים למטר. אי אפשר לעמוד בסכום כזה. מה גם, שמשרד תפעול לא יכול להיות מחושב כשטח מסחרי. הוא רחוק מהגדרת הסיווג".

חבר האופוזיציה במועצת עיריית באר שבע, משה ינאי, הטיל את האחריות למהלכים על ראש העיר והעירייה. "אני התנגדתי לכך. דרשתי ממנו לקצץ אחוז אחד בתקציב, כדי למנוע את העלייה הכול כך גדולה בתשלומי הארנונה. אבל הייתי אחד נגד שאר חברי המועצה. ביקשתי שייתנו לבעלי העסקים את הכלים לעבוד ולא יפגעו בהם", אמר ינאי. יצוין, כי בחלק מהמקרים, נדרשים בעלי העסקים לשלם את הפרשי המס בהתאם לחישוב החדש לתקופה של שבע שנים בדיעבד, כלומר משנת 2006. "אנשים מחויבים במאות אלפי ובמיליוני שקלים שאין להם איך לשלם", זעם זילברמן. "זה יגרום לקריסה של רבים. המגזר העסקי מעסיק הכי הרבה אנשים. להפיל עליו תיק כזה, עלול לחסל אותו".
התנהלות דומה נרשמה גם בשדרות, שם פתחו התושבים בפעולות למנוע את עליית גובה התשלום של מס הארנונה. בעלי עסקים, החלו להפיץ עצומה הקוראת לעירייה למנוע את החיובים הגבוהים לטענתם, בגין המס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חישובי ארנונה של עיריית באר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "מדובר בשמועות חסרות בסיס, המועלות על ידי בעלי אינטרסים. עיריית באר שבע פועלת על פי החוק והדין בנושא ומחייבת את מחזיקי הנכסים בהתאם למהות השימוש בנכס. יצוין כי כל פניה או השגה של בעל עסק בעיר, תיבדק על ידי העירייה ותטופל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully