וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בוול סטריט; טוויטר ירדה 3.6%

יוסי ניסן

8.1.2014 / 23:24

סקר ה-ADP הצביע על תוספת של 238 אלף משרות חדשות למגזר הפרטי בדצמבר; ביום שישי יפורסם דוח התעסוקה החודשי. בפרוטוקולי הפד צוין כי בכירי הבנק תומכים בסיום QE3 השנה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע פרסום נתוני התעסוקה במגזר הפרטי שהפתיעו לטובה, ולאחר פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות, סבור כי "לאחר פתיחת שנה זהירה, אנו ניצבים בפני יום קריטי עבור השווקים בטווח הקצר. לאחר שהסוחרים קיבלו בברכה את צמצום הרכישות, צפוי מדד התעסוקה ופרסום פרוטוקול הריבית להאיר את עיני המשקיעים לגבי המשך תוכנית הרכישות.

"בחדרי העסקאות מורגשת תנועה ערה למימוש מכשירי הגידור הקצרים כנגד הדולר האמריקאי. יש לשים סימן קריאה והזהרה: קל לטעות ולחשוב שהשוק בהכרח יקבל צמצום נוסף בגל עליות, אך יחד עם זאת חשוב להבין שמהלך העליות הגיע בעקבות ההבטחה להמשך סביבת ריבית אפסית כך שללא מתן 'סוכריה' עלול השוק להגיב בתנודתיות חריגה במקביל למהלך עליות חד בדולר האמריקאי".

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

לפי דיווחים שונים, טבע (41.05-0.39%) היא בין החברות שהציעו לרכוש את חברת הביוטק Celltrion הקוריאנית, אחת מחברות הביוטק הגדולות בדרום קוריאה והחברה הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק, הנסחרת בשוק המשני KOSDAQ.

טוויטר (59.29-3.53%) עדיין במוקד. החברה ירדה בכ-10% בשבוע האחרון לאחר שספגה הורדת המלצה ממורגן סטנלי - הבנק שהוביל את הנפקתה בנובמבר האחרון. במורגן סטנלי הורידו את ההמלצה לטוויטר ל"משקל חסר" במחיר יעד שמשקף דיסקאונט של 67% על מחיר השוק.

מניית JP מורגן (58.87+0.94%) המשיכה לרכז עניין, לאחר שנודע כי הבנק ישלם פיצויים בהיקף 2.5 מיליארד דולר במסגרת פרשת מיידוף.

הפד לא מאמין יותר ב-QE3

מפרוטוקולי פגישת הפד בדצמבר, שפורסמו היום, עולה כי ההחלטה לצמצם את QE3 התקבלה בשל האמונה כי יתרונות התוכנית קטנים עם הזמן. בפרוטוקולים צוין כי מרבית בכירי הפד תומכים בסיום התוכנית במחצית השניה של 2014. כמו כן עולה מהפרוטוקולים כי שיעורי הריבית לא יעלו גם הרבה אחרי ששיעור האבטלה יגיע ל-6.5%.

שיעור התעסוקה במגזר הפרטי בארה"ב עלה בחודש דצמבר, כך עולה מסקר ADP, שהצביע על יצירה של 238 אלף משרות - הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2012. על פי התחזיות היו אמורות להתווסף 215 אלף משרות חדשות, והגידול המפתיע עשוי לרמוז על נתוני התעסוקה המלאים שיתפרסמו ביום שישי.

התחזיות לנתונים של יום שישי מציינות כי בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, מעסיקים העסיקו פחות עובדים בדצמבר, ומספר המשרות החדשות עמד על 190 אלף משרות חדשות בלבד, לעומת 203 אלף בנובמבר.

ב-21:00 יפורסמו הפרוטוקולים של הפדרל ריזרב והם צפויים לרמז על תוכניות הבנק המרכזי באשר לצמצום ההקלה המוניטרית. בישיבת הריבית האחרונה באמצע דצמבר הפד' הודיע על צמצום רכישות האג"ח ל-75 מיליארד דולר בחודש.

ב-22:00 יפורסם האשראי הצרכני לחודש נובמבר והוא צפוי לרדת ל-15.2 מיליארד דולר, מ-18.2 מיליארד דולר בחודש הקודם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully