וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בוול סטריט, טוויטר ירדה 3.9%

משה גולן

9.1.2014 / 23:34

238 אלף משרות נוספו לסקטור הפרטי, כך לפי סקר ה-ADP שפורסם אתמול; מחר - נתוני התעסוקה המלאים. יו"ר הבנק המרכזי האירופי: מוקדם להכריז נצחון על משבר גוש האירו

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר פרסום החלטת הריבית באירופה ולקראת נתוני התעסוקה שיתפרסמו מחר בארה"ב. בתום המסחר תיפתח עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 כאשר אלקואה תדווח על תוצאותיה.

אתמול פורסם סקר ה-ADP, הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בחודש דצמבר. לפי הנתונים, נוספו לסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) כ-238 אלף משרות, מעל הצפי בשוק שעמד על יצירה של כ-200 אלף משרות. כעת, המשקיעים נושאים את עיניהם לעבר דוח התעסוקה המלא שיתפרסם מחר.

"אני אופטימי באופן זהיר", אמר רומיין בושר, מנהל השקעות בחברת Amundi Asset Management. "אנחנו בנקודת מפנה, בה השווקים יתחילו להיות מונעים ע"י הרווח למניה במקום מכפיל הרווח", הוא העריך.

מפרוטוקולי פגישת הפד בדצמבר, שפורסמו אתמול, עולה כי ההחלטה לצמצם את QE3 התקבלה בשל האמונה כי יתרונות התוכנית קטנים עם הזמן. בפרוטוקולים צוין כי מרבית בכירי הפד תומכים בסיום התוכנית במחצית השניה של 2014. כמו כן עולה מהפרוטוקולים כי שיעורי הריבית לא יעלו גם הרבה אחרי ששיעור האבטלה יגיע ל-6.5%.

ומן העבר השני של האוקינוס, הבנק המרכזי האירופי החליט היום להותיר את הריבית על כנה, בשפל כל הזמנים של 0.25% ובהתאם לצפי האנליסטים בשוק. זאת לאחר שהחליט במפתיע לחתוך את הריבית בשיעור של 0.25% בנובמבר.

"עוד מוקדם להכריז על נצחון", אמר נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, בהתייחסו למשבר החובות בגוש האירו. את הדברים אמר דרגי במסיבת העיתונאים לאחר הכרזת הריבית בגוש האירו. דרגי טען כי ההתאוששות והיציאה מהמשבר עדיין במצב רגיש, וציין כי "האבטלה עומדת על רמה של 12% ויותר. החדשות החיוביות היחידות בנוגע לאבטלה היא שאנו מאמינים שהשיא הזה בשיעור האבטלה, הלא מקובל, מתייצב".

"יש התאוששות אולם היא חלשה ומתונה, וכפי שאמרתי פעמים רבות - היא שבירה", אמר דרגי. "זה אומר שיש סיכונים בתחומים הפיננסיים, הכלכליים, הגאופוליטיים והפוליטיים, שיכולים בקלות לערער את ההתאוששות. עדיין מוקדם להכריז על נצחון, ואני חושב שזו הסיבה שאנחנו משתמשים בלשון קשוחה ויתר בנוגע לתחזית קדימה", לדבריו.

זירת המאקרו המקומית הייתה דלילה והיום התפרסמו רק נתוני תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-4 בינואר, שירדו ב-15,000 לרמה של 330 אלף. זאת לאחר שמשרד העבודה האמריקאי עדכן את הנתון הקודם לרמה של 345 אלף, לעומת הנתון המקורי שעמד על 339 אלף. צפי אנליסטים בשוק עמד על ירידה בתביעות לרמה של 337 אלף. אנליסטים מציינים כי תביעות האבטלה הראשוניות נוטות להיות תנודתיות בתחילת השנה בשל סיום עונת החגים.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

כפי שנחשף ב"גלובס", ארז ויגודמן מונה לנשיא ומנכ"ל טבע (41.57+1.27%). ויגודמן ייכנס לתפקידו ב-11 בפברואר ויחליף את המנכ"ל הזמני אייל דשא שיחזור לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה.

עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2012 נפתחת היום באופן רשמי כאשר ענקית האלומיניום אלקואה (10.69-1.29%) צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר על רווח של 0.06 סנט למניה.

אפל (536.52-1.28%) וסמסונג מנסות למצוא פשרה בכל הנוגע למלחמת הפטנטים שהן מנהלות, בניסיון להימנע מקרב משפטי נוסף שאמור להפתח בחודש מארס בארה"ב.

חברת נובה (10.54+2.33%), ספקית של פתרונות מטרולוגיה עבור בקרת תהליכים בשוק המוליכים למחצה, הודיעה היום כי קיבלה לאחרונה הזמנות בהיקף של יותר מ-20 מיליון דולר במצטבר עבור פתרונות המטרולוגיה שלה ממספר יצרניות Foundry מובילות

מניית טוויטר (57.05-3.78%) עדיין במוקד. החברה ירדה ביותר מ-13% בשבוע האחרון לאחר שספגה הורדת המלצה ממורגן סטנלי - הבנק שהוביל את הנפקתה בנובמבר האחרון. במורגן סטנלי הורידו את ההמלצה לטוויטר ל"משקל חסר" במחיר יעד שמשקף דיסקאונט של 67% על מחיר השוק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully