וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה במפעלי ים המלח בגין "גראונד זירו"

12.1.2014 / 11:37

יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח: "תוכנית 'גראונד זירו' מדברת על בנייה מחדש של כל מפעלי כיל מתוך כוונה להפוך את החברה לרזה יותר כדי שיהיה יותר קל להעביר אותה לחו"ל"

סכסוך עבודה במפעלי ים המלח של כיל ( 2,808 -0.67% ) . ההסתדרות אישרה את הסכסוך ביום ה' ובכך מפעלי ים המלח מצטרפים לשאר מפעלי כיל בנגב, המחזיקים גם הם סכסוכי עבודה בעקבות תוכנית ההתייעלות בחברה שזכתה לכינוי "גראונד זירו".

עד כה הודיעה החברה על פיטוריהם של 127 עובדים ברותם אמפרט נגב אולם בההסתדרות חוששים מגל פיטורים גדול יותר: "עיקרי תוכנית 'גראונד זירו' מדברים על שינויים קיצוניים במצבת כוח העובדים במפעלים, במשמרות, במטות ועוד. משמעות הדבר חשש לפיטורים המוניים בכל מפעלי כיל בדרום הארץ".

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מסר כי "כל פגיעה בעובדי כיל היא פגיעה בנגב. לכן, מתוך דאגה לעתיד הנגב, עלינו להבטיח שלא יתרחשו במפעלים אלו פיטורים המוניים ובוודאי שללא תיאום עם ועדי העובדים והנציגות במפעלים. במידה וההנהלה תחליט לבצע את תכנית 'גראונד זירו' כפי שהיא, כאשר הוועדים וההסתדרות לא שותפים לקבלת ההחלטות ודבר לא נעשה בכדי לשתף אותם, אנחנו נאבק בהם בצורה הכי קשה שיש. נאגד את כל הוועדים של כיל, את כל ועדי הדרום ונצא למאבק ברמה הלאומית בעניין".

ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, הוסיף כי "תוכנית 'גראונד זירו' מדברת על בנייה מחדש של כל מפעלי כיל מתוך כוונה להפוך את החברה לרזה יותר כדי שיהיה יותר קל להעביר אותה לחו"ל או למכור אותה. כפי שנאבקנו במכירת החברה לפוטאש לפני מספר חודשים נאבק במטרה הסמויה של ההנהלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully