וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע בהלבנת הון - 80% מרכושו יחולט

חן מענית

12.1.2014 / 11:42

יעקב ג'רבי, שהורשע בעבירה על חוק איסור הלבנת הון, נדון בהסדר טיעון ל-6 חודשי עבודות שירות, קנס בסך 100 אלף שקל וחילוט בסך 4 מיליון שקל

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עודד מודריק, גזר היום (א'), במסגרת הסדר טיעון, 6 חודשי עבודות שירות על יעקב ג'רבי, איש השוק האפור ("נותן שירותי מטבע") שהורשע בעבירה על חוק איסור הלבנת הון.

כמו כן הוטל על ג'רבי קנס בסך 100 אלף שקל, עונש מאסר על-תנאי וכן חילוט מכוח חוק איסור הלבנת הון בסך של 4 מיליון שקל. לדברי הפרקליטות, מדובר בחילוט המהווה 80% מהרכוש הרשום על שמו של ג'רבי.

ג'רבי הורשע בעבירה לפי סעיף 3(ב) לחוק איסור הלבנת הון - מסירת מידע כוזב במטרה שלא יהיה דיווח לפי סעיף 7 לחוק איסור הלבנת הון או כדי לגרום לדיווח לא נכון.

לדברי השופט בגזר הדין, "סעיף 3 של חוק איסור הלבנת הון הוא כלי לחימה משפטי במלביני הון שבא בעבירה. כעין איל ברזל דו-ראשי. הראש האחד מיועד לנגח את מלביני ההון עצמם, והוא יצוק סעיף 3(א) לחוק. הראש השני מכוון כלפי מנגנוני ההסתרה והניתוב הלוגיסטי של ההון המולבן והוא סגסוגת של חובות הדיווח ואיסורי דיווח כוזב יצוקת סעיף 3(ב) לחוק".

השופט ציין כי "תכליתה של הוראת הדין בדבר איסור הלבנה במחדלי דיווח היא ליצור חגורת ביטחון שתעמוד בדרכו של מי שמבקש להלבין הון שהושג בעבירה... קשה להפריז בחשיבותו של קיום דקדקני ודווקאני של חובות הדיווח לשם השגת תכלית החוק".

בפרקליטות מדגישים כי החילוט שהוטל על ג'רבי הינו בהיקף גדול, מתוך סכום של 5.5 מיליון שקל הרשומים על שמו של ג'רבי בלבד.

את התיק ניהלו עוה"ד אורנה גלבשטיין וטפת מויאל-רוטשילד מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). ג'רבי מיוצג בידי עו"ד נתי שמחוני.

  • עוד באותו נושא:
  • הלבנת הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully