וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חברתית חדשה - לסוחרי שוק ההון

רשת חברתית ישראלית חדשה מאפשרת לסוחרים בשוק ההון לתקשר אחד עם השני, לשתף בתובנות ותחזיות על המניות ולהתמקד במנייה המעניינת אותם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האתר מאפשר להשתמש בחוכמת ההמון בשוק ההון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפייסבוק, טוויטר, טאמבלר, אינטגרם, לינקדאין הצטרפה לאחרונה רשת חברתית חדשה – CommuniFin. בדומה ללינקדאין מדובר ברשת חברתית ייעודית שבמקרה זה פונה לקהילת הסוחרים בשוק ההון. הרשת החדשה מאפשרת לסוחרים לנהל דיון מקצועי ולקבל ממנו תובנות פיננסיות ממוקדות.

"האתר מאפשר להשתמש בחוכמת ההמון בשוק ההון, כלומר לקבל את הסנטימנט, להבין לאן הרוח נושבת, מהן הדעות והתגובות של המשתמשים, מהי דעת הקהל", מסביר אילון שורק, מייסד ומנכ"ל החברה. "זה הופך מעניין אפילו יותר כאשר טכנולוגית ניתן גם לשקלל טראפיק. ככל הנראה waze היא הדוגמה הבולטת ביותר לאפליקציה שמתבססת על רשת חברתית וחוכמת ההמון אך כמובן שיש עוד המון מקום לחדשנות בתחומים נוספים ובוודאי בהשקעות. אנו משקיעים רבות בהקשר זה אך לא בשימוש הנפוץ של מציאת הגורו והמעקב אחרו".

שורק מדגיש כי אין מדובר בתחרות לעיתונים המסורתיים. "אנחנו לא מתחרים בעיתון אלא משלימים אותו. אנחנו קוראים בעיתון את מה שכתבו עיתונאים וטוקבקיסטים אבל אין בעיתון תוכן מחברים וממומחים ואין בהכרח תוכן על המניה שמעניינת אותי עכשיו. לא ניתן לקבל משוב באמצעות העיתון, לשתף דעות או להשתחצן". לדברי שורק המסחר הגלובאלי הולך ונהייה יותר פשוט ונגיש בשנים האחרונות והדבר משליך על מידת הרלוונטיות של העיתונים המודפסים והדיגיטליים. "אם פעם רוב העניין של הקוראים התרכז במספר קטן של מניות מקומיות ופופולריות כי בזה ניתן היה לסחור, היום רבים מקוראי העיתון הפיננסי מתעניינים גם בניירות ערך בארה"ב, לונדון ועוד", מסביר שורק. "אין דרך מעשית לעיתון להתמודד עם זה – לא ידפיסו מהדורה של חמשת אלפים דפים, לא יעסיקו כתב כלכלי שיכתוב רק על הונג קונג. הזנב הארוך יישאר בחוץ. הרקע הזה מאוד דרבן אותנו כשיצאנו לדרך".

מניות הקנאביס מושכות תשומת לב

שורק מסביר כי האתר הושק בישראל, אך בהמשך תתרחב הרשת ותכלול גם שווקים נוספים ברחבי העולם. "השקנו את המוצר כאן ואנו פועלים כאן. זה אכן מוגבל למדי לשייך המונים לשוק ההון שלנו שהוא קטן ומיובש. נסחרות פה חברות שקשה למצוא את הלוגו שלהן, אחרות מכניסות פחות ממסעדה ממוצעת. נתבסס כאן ונשיק בכל צעד פעילות בשוק הון חדש, לא בהכרח אמריקאי. נסחרות בתל אביב חמש מאות חברות בערך ובעולם פי מאה, נהיה המדיה היעילה שתאפשר שיח מקצועי-חברתי על כולן".

לדברי שורק עדיין מוקדם להסיק מהאתר מגמות לגבי שנת 2014. "ישנן דעות מאוד יצירתיות אבל אנחנו באויר מעט מידי זמן כדי שאוכל לסנן החוצה מזל של מתחילים ולהצביע על מגמות אמיתיות", אומר שורק. "למרות זאת אתן דוגמה מעניינת על מגמה שאנו רואים – ענין במניות קנאביס. מבקשים מאיתנו לא מעט לאפשר דיון על המניות הקטנות והלא מסוקרות האלו. החיבור של האקלים החוקתי סביב הענין הזה והבורסה מעניין מאוד. בכל מקום אחר יכתבו על זה רק אחרי הראלי, כמו למשל במקרה של הביטקוין שהיום לא מפסיק לייצר כותרות אבל את ההתחלה שלו לא סיקרו בשום מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully