וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכישה השנייה הכי גדולה בהיסטוריה של גוגל: קונה חברה בתחום הבית החכם ב-3.2 מיליארד דולר

רועי גולדנברג

14.1.2014 / 11:55

ענקית האינטרנט רכשה את חברת Nest המפתחת תרמוסטט חכם לבית. התרמוסטט ילמד את הטמפרטורות המועדפות על בני הבית ויתאים את עצמו למזג האוויר

ענקית האינטרנט גוגל לא מסתפקת רק במשקפיים חכמות: החברה רכשה אתמול את חברת Nest, המפתחת תרמוסטט חכם לבית, ב-3.2 מיליארד דולר. מבחינת גוגל, מדובר בהצהרת כוונות של ממש ורצונה העז להיכנס לעולם הבית החכם.

יתרה מזאת, זהו צעד מתבקש ומסיבי שלה כדי לקדם עוד יותר את מגמת ה-Internet of Things שצומחת ופורחת בתעשיית הטכנולוגיה בשנה-שנתיים האחרונות ובעצם מדגישה כיצד האינטרנט הופך מכשירים ביתיים ואחרים לחכמים יותר.

מי שעקב מקרוב אחר תערוכת CES האחרונה בלאס וגאס יכול היה להתרשם מהתגברות מגמה זו, דרך מכונות כביסה שמתקשרות ב-SMS או מכוניות שמפעילות מערכות הפעלה סלולריות.

חברת Nest הוקמה ב-2010 על-ידי שני יוצאי אפל, פאדל ומאט רוג'רס, וזכתה לבאזז תקשורתי נרחב כשהשיקה את מד החום הביתי (תרמוסטט) החכם שלה. מעבר לעיצוב המושך במיוחד, הרעיון של המוצר של Nest הוא ללמוד את דפוסי ההתנהלות של בני הבית ואת הטמפרטורות המועדפות וכן להתאים את עצמו למזג האוויר.

כך, למשל, המכשיר משתמש בחיישני תנועה כדי לבדוק אם בני הבית נמצאים בתוכו ואם לא, הוא עובר למצב חיסכון ומקטין את עוצמת פעולתו. המכשיר מפעיל את הטמפרטורה הרצויה בבוקר כשבני הבית משכימים וכשהם הולכים לישון, הוא מתאים את עצמו למצב לילה. בנוסף, ניתן לשלוט עליו באמצעות אפליקציית מובייל ייעודית מרחוק.

הסכום שגוגל משלמת על Nest מציב את הרכישה בתור השנייה הכי גדולה בהיסטוריה של גוגל מתוך כ-140 סטארט-אפים ומיזמים שנרכשו במהלך השנים. הרכישה הגדולה ביותר נרשמה באוגוסט 2011, עת רכשה גוגל את חטיבת המובייל של מוטורולה ב-12.5 מיליארד דולר.

רכישת Nest דוחקת למקום השלישי את רכישת בורסת הפרסום המצליחה דאבל קליק, שנקנתה אי שם ב-2007 תמורת 3.1 מיליארד דולר. עבור יו-טיוב, הממוקמת במקום הרביעי בדירוג הרכישות הגדולות של גוגל, שילמה ענקית האינטרנט 1.65 מיליארד דולר ב-2006. את החמישייה הראשונה חותמת חברת Waze הישראלית, שכזכור נרכשה בשנה שעברה ב-966 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully