וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בטאבו: "שיתוק מוחלט בשוק הנדל"ן"

אורי חודי

14.1.2014 / 15:38

לשכת עורכי הדין: "שביתה זו בצומת דרכים כה קריטית בשוק הנדל"ן מביאה לכך שעסקאות רבות למעשה נעצרות. שביתה זו למעשה כבר גורמת לשיתוק בעשיית עסקאות"

שבועיים לשביתה בטאבו, אלפי עסקאות נדל"ן תקועות והתלונות מצטברות. לאחר פניות רבות שהגיעו לפתחה, החליטה גם לשכת עורכי הדין כי הגיע הזמן להתערב. במכתב דחוף שנשלח על ידי עו"ד יורם חג'בי ועו"ד מוטי בניאן, יו"ר משותפים של פורום קניין ומקרקעין בלשכה, למנכ"ל משרד המשפטים ד"ר עו"ד גיא רוטקופף ומנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, דורשים בלשכה את התערבות הממונים בשביתה.

"המצב הנוכחי איננו יכול להימשך וחייב להימצא פיתרון כל שהוא. אנו מבקשים כי נציבות מיסוי מקרקעין תקפיא את מניין הימים לצורך תשלום שומה עצמית של מס שבח מאז תחילת השביתה ועד שהשביתה תיפסק".

עוד כותבים עוה"ד חג'בי ובניאן: "שביתה זו בצומת דרכים כה קריטית בשוק הנדל"ן מביאה לכך שעסקאות רבות למעשה נעצרות. שביתה זו למעשה כבר גורמת לשיתוק בעשיית עסקאות כי לא ניתן לערוך בירור זכויות, ותוך זמן קצר ייגרם שיתוק מוחלט בשוק הנדל"ן. עסקאות רבות נעצרות לאור העובדה שבאין יכולת לרשום הערות אזהרה, אף קונה לא מוכן להתקדם בתשלומים על חשבון העסקה, כך שגם למוכר אין כסף לשלם את תשלום מס שבח, בעסקאות המחוייבות במס שבח. עניין זה מהווה לא רק פגיעה בציבור הרחב אלא גם בקופת המדינה".

לסיכום כותבים עוה"ד: "תקוותנו כי בפנייה זו כדי להעמיד את כל המעורבים על חומרת המצב כאשר מכתב זה משקף נכונה את רחשי הציבור הכללי, בין הציבור הרחב ובין אנשי מקצוע הזקוקים לשירות חיוני זה, בכדי למנוע מצב בו הצדדים ייאלצו לנהל מו"מ בצל הליכים בערכאות משפטיות".

ממשרד המשפטים נמסר: " מכתב לשכת עורכי הדין התקבל היום בלשכת המנכ"ל". ממשרד האוצר נמסר כי הם קיבלו את המכתב המדובר.

  • עוד באותו נושא:
  • טאבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully