וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן הסדר חוב בצים: עידן עופר יאבד השליטה

אפרת פרץ

15.1.2014 / 11:41

החברה לישראל צפויה לוותר על חוב ולהזרים לחברה הבת כ-200 מיליון דולר תוך שהיא מותירה בידיה 33% ממניות צים; הנושים יקבלו 66% מהמניות. ה"תספורת" הצפויה - כ-50%

חברת הספנות הפרטית צים, שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר, קרובה לחתימת הסדר חוב עם נושיה זאת לאחר חודשים אינטנסיביים של דיונים. ככל הנראה הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן צפויים הנושים לספוג "תספורת" ענקית על כ-50% מהחוב.

החברה לישראל צפויה לוותר על חוב ולהזרים הון נוסף לחברה הבת בהיקף של כ-200 מיליון דולר תוך שהיא מותירה בידיה 33% ממניות צים. הנושים יקבלו 66% מהמניות. כמו בהסדרי חוב קודמים במשק, גם כאן יונפקו סדרות אג"ח חדשות ואילו הישנות יימחקו.

צים שרויה במשבר ממנו לא הצליחה להתאושש מאז 2008, עקב השפל המתמשך בענף הספנות העולמי. החברה סוחבת על גבה חוב עתק המסתכם בכ-3 מיליארד דולר, מתוכו 775 מיליון דולר הם חוב שאינו מובטח כלל, ובו נכלל חוב של כ-376 מיליון דולר למחזיקי האג"ח בישראל; 1.8 מיליארד דולר הם חוב מובטח חלקית בעיקר לבנקים זרים מממנים; ו-390 מיליון דולר הם חוב מובטח בעיקר למספנות. החברה לישראל, בראשות המנכ"ל ניר גלעד, מחזיקה 100% ממניות צים.

נזכיר כי מדובר על הסדר החוב השני של חברת הספנות. גם בהסדר החוב הראשון בצים לפני יותר מ-4 שנים עמדה בפני נושיה אותה הדילמה הניצבת בפניהם כיום - האם לתת לחברת הספנות ליפול, או ללכת עמה להסדר, למחוק חלק מהחוב, לדחות את היתר, להסתפק בתוספת ריבית, ולקוות כי בשנים הקרובות יתאושש ענף ההובלה הימי.

בהסדר הקודם הנושים ובעלת השליטה בחרו להמשיך ולהנשים את צים. במסגרת ההסדר שגובש ב-2009, הזרימה החברה לישראל כ-550 מיליון דולר לצים, אחרי הזרמות קודמות שבוצעו ב-2008, בהיקף של כ-250 מיליון דולר, כך שסך הזרמות ההון לצים מגיע לכ-800 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully