וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של יותר מעשור: 111 אלף דירות נרכשו אשתקד

אורי חודי

15.1.2014 / 13:29

נתוני האוצר מראים את מה שכל ישראלי כבר יודע: שוק הנדל"ן רותח. בנובמבר הגדילו משקיעי הנדל"ן את היקף רכישות הדירות

בחודש נובמבר 2013 נרכשו 9,200 דירות, ירידה קלה של 0.2% בהשוואה להיקף העסקאות שנרשם בחודש הקודם וירידה של 6% בהשוואה לנובמבר אשתקד. כך עולה מנתוני מינהל הכנסות המדינה במשרד האוצר במסגרת סקירת אורות אדומים שהתפרסמה היום. על פי הסקירה, סיכום היקף רכישת הדירות של שנת 2013 מעיד על מספר שיא שעמד על כ-111 אלף דירות - הרמה הגבוהה ביותר של עסקאות מאז תחילת העשור הקודם.

עוד על פי הנתונים, ברכישת דירות יד שניה נרשמה עלייה מתונה של 2% בהשוואה לחודש הקודם (אוקטובר 2013) בעוד ברכישת דירות חדשות נרשמה ירידה של 6% בהשוואה לחודש הקודם. במשרד האוצר מסבירים את הירידה במכירת הדירות החדשות בכך שהנתונים מושפעים בעיקר מהשוק הירושלמי וזאת על רקע סיומו של מענק ירושלים לרוכשי דירה ראשונה חדשה בעיר שהסתיים בסוף אוקטובר.

"בנטרול אזור ירושלים נרשמה עלייה של 2% במספר העסקאות בדירות חדשות בחודש נובמבר", מוסיפים עורכי הסקירה.

מי שהובילו את הירידה במספר העסקאות בחודש נובמבר היו רוכשי דירה ראשונה, אשר רשמו ירידה של 7% בהשוואה לחודש הקודם. ירידה זו הושפעה בין היתר מירידה חדה של 35% ברכישות הזוגות הצעירים (רוכשי דירה ראשונה) בירושלים, על רקע סיומו של מענק ירושלים. במקביל, ירידה בשיעור 12% ברכישות דירה ראשונה נרשמה גם באזור השפלה.

בסקירה מצוין כי "הירידה ברכישות הזוגות הצעירים באזור השפלה בולטת במיוחד בפלח השוק של הדירות החדשות והיא בין הגורמים המרכזיים המסבירים את הירידה ברכישת דירות חדשות באזור זה בשנת 2013 (לעומת שנת 2012) לעומת עלייה חדה שנרשמה ברמה הארצית, אשר הקיפה את כל האזורים (למעט אזור השרון בו נרשמה יציבות)".

מי שמיתנו את הירידה בסך העסקאות בחודש נובמבר היו המשקיעים שרשמו גידול של 10% בהשוואה לחודש הקודם וירידה מתונה של אחוז אחד בהשוואה לנובמבר אשתקד. משקל המשקיעים בסך העסקאות עלה ל-25.6%, השיעור הגבוה ביותר שנרשם בשנתיים האחרונות. על פי הסקירה, הגידול בפעילות המשקיעים בולט במיוחד באזור תל אביב ובאזור ירושלים. במקביל, באזורים אלו גם נרשם גידול במכירות המשקיעים לעומת יציבות במשתנה זה ברמה הארצית.

בסיכום הסקירה מציינים באוצר כי נתונים ראשוניים לחודש דצמבר (2013) מצביעים על עלייה חדה במספר העסקאות בהשוואה לנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully