וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בטאבו: מש' האוצר והמשפטים פנו לבוררות

אורי חודי

16.1.2014 / 13:51

האוצר: "הפנייה נעשתה לאור הפערים הגדולים בין הצדדים והניסיונות שלא צלחו ליישב את הסכסוך עם העובדים"

משרדי טאבו בתל אביב. תמר מצפי, גלובס
ההערכות הן שאלפי עסקאות נדל"ן נעצרות בגלל השביתה/גלובס, תמר מצפי

16 יום לאחר שהחלה השביתה בלשכות רישום המקרקעין במשרד המשפטים (הטאבו) פנו היום (ה') משרדי האוצר והמשפטים לבוררות.

"המדינה פנתה היום למוסד לבוררות מוסכמת על מנת שיכריע בסכסוך עבודה עליו הכריזו עובדי לשכות הרישום (טאבו) במשרד המשפטים. הפנייה נעשתה לאור הפערים הגדולים בין הצדדים והניסיונות שלא צלחו ליישב את הסכסוך עם העובדים", כך נמסר היום ממשרד האוצר.

כבר למעלה משבועיים שהשביתה נמשכת ובועד העובדים של הטאבו ממשיכים לטעון כי לא לא נעשתה אליהם פנייה מטעם המדינה. בנתיים, ענף הנדל"ן כולו מושפע מהשביתה. לפני מספר ימים אף נחשף ב'גלובס' כי הוגשה עתירה לבג"צ בנושא זה. במקביל, גם גופים כמו לשכת עורכי הדין, התאחדות בוני הארץ ועוד פנו לגורמים הרשמיים במשרד המשפטים והאוצר ודרשו את התערבותם.

ההערכות הן שאלפי עסקאות נדל"ן נעצרות בגלל השביתה ואזרחים רבים מוצאים עצמם בבעיה כאשר עסקאות נדל"ן שבוצעו טרם השביתה אינן יכולות להיסגר בשל אי היכולת לרשום או למחוק הערות אזהרה.

משמעות השביתה במשרדי רישום המקרקעין היא כי רוכשי דירות לא יוכלו לרשום הערות אזהרה, זוגות צעירים וציבור מבקשי המשכנתאות לא יוכלו לקחת משכנתאות מהבנקים. כך גם מבקשי רישום הירושות, פרצלציות, בתים משותפים זכויות מעבר ושירותים נוספים = לא פתוחים לשירות. השביתה משפיעה במקביל גם על הקבלנים שאינם יכולים להסדיר את הרישום מול הרוכשים ולבטל ערבויות שניתנו. במקביל, משפיעה השביתה גם על תחומים אחרים. כך למשל, גם מי שנמצא בהליך אימוץ ילד וצריך להעביר מסמכים המעידים על בעלות בדירה אינו יכול לעשות זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • טאבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully