וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונם של 85 איש שווה לזה של חצי מהעולם

משה גולן

20.1.2014 / 12:23

לפי דוח חדש שפרסם לאחרונה ארגון הסיוע Oxfam, ההון של 1% מהאנשים העשירים בעולם שווה ל-110 טריליון דולר, פי 65 מההון הכללי של מחצית מאוכלוסיית העולם

ההון המשולב של 85 האנשים העשירים בעולם שווה כעת להון של מחצית אוכלוסיית העולם - 3.5 מיליארד אנשים, המשתייכים לשכבות החלשות ביותר. כך לפי דוח חדש שפרסם לאחרונה ארגון הסיוע Oxfam, ששם לו למטרה להילחם בעוני ובאי שוויון העולמי.

בדוח שכותרתו "עובדים בשביל המעט", ארגון הסיוע הבינלאומי פירט את היקף האי שוויון הכלכלי בעולם, שהתרחב למימדי ענק בעקבות גידול חד בהונם של העשירים. בדוח, מזהיר הארגון מפני סיכונים משמעותיים לצמיחה האנושית.

לפי הנתונים בדוח, 210 אנשים הפכו להיות מיליארדרים בשנה החולפת ובכך הצטרפו לקבוצה של 1,426 אנשים עם הון כללי של 5.4 טריליון דולר. כמו כן, ההון של 1% מהאנשים העשירים בעולם שווה ל-110 טריליון דולר, פי 65 מההון הכללי של מחצית מאוכלוסיית העולם.

"הריכוז הגבוה של משאבים כלכליים בידי מספר מועט של אנשים מהווה איום מהותי למערכת הפוליטית והכלכלית בעולם", נכתב בדוח. החוקרים שערכו את המסמך ציינו בנוסף כי במקום שהעולם ינוע ביחד קדימה, כוחות כלכליים ופוליטיים גורמים לפילוג ולאי שוויון בקרב קבוצות גדולות באוכלוסיה, עניין שמוביל למתחים ולתסיסה חברתית.

  • עוד באותו נושא:
  • עושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully