וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; פלוריסטם זינקה 14.7%, טבע 2%

יוסי ניסן

21.1.2014 / 17:57

פלוריסטם דיווחה על תוצאות טובות בניסוי הקליני שלב 1-2. מגמה מעורבת בוול סטריט. טבע חתמה הסכם סופי לרכישת חברת ניופאת'. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.29 מיליארד שקל

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים, על רקע העליות במסחר באסיה ובאירופה ובמגמה מעורבת בוול סטריט. טבע ובזק טיפסו ביותר מ-2% ומשכו את מדד המעו"ף לעלייה של כ-0.4%. מדד ת"א 100 טיפס בכ-0.6% בעוד מדד הביומד הוסיף לערכו כ-1.5%, בהובלת מניית פלוריסטם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.29 מיליארד שקל.

באסיה הבורסות נסחרו היום בעליות בשיעור מירבי של 1% והחוזים בוול סטריט עולים כעת עד 0.3%. הבורסות בהונג קונג ובורסת שנגחאי עולות לאחר שהבנק המרכזי הסיני הודיע על מימון חירום לבנקים המסחריים במדינה כדי שיעמדו בביקושים למזומנים לרגל החגים המקומיים.

אתמול קיימה הכנסת דיון במכה הגדולה של שוק ההון הישראלי - הסדרי החוב. חברי ועדת הכספים קראו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת כישלון הרגולציה בפרשת אי.די.בי. חלקם דרשו חקירה מקיפה לגבי כל הקבוצות העסקיות שנאלצו לבצע תספורות ומחיקת החובות, תופעה שהתרחבה מאוד בשנים האחרונות. חברי הוועדה ביקשו מנציגי הרגולטורים בדיון "להסביר כיצד מונעים הישנות האירועים שהובילו לקריסת אי.די.בי ולאבדן כספי הציבור, כיצד הבנקים והמוסדיים נתנו אשראי בלי הגבלה, כיצד מונעים התרחבות התספורות ומגבירים את הפיקוח על עסקאות גרועות".

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

פלוריסטם: תוצאות טובות בניסוי

היום פלוריסטם (1,525.00+14.66%) דיווחה על תוצאות יעילות סופיות ותוצאות בטיחות בניסוי הקליני שלב 1-2 לבדיקת יעילות ובטיחות תאי הגזע מהשלייה (PAD-PLX) לטיפול בפגיעות שרירים. מתוצאות הניסוי עולה כי התאים של פלוריסטם בטוחים לשימוש ואף יעילים באופן מובהק סטטיסטית לפי הקריטריונים שהוגדרו בניסוי. החולים שטופלו בתאי הגזע מהשלייה של פלוריסטם הראו שיפור משמעותי, מובהק סטיטסטית בשיפור הכח המופעל ע"י שריר העכוז לעומת קבוצת הביקורת שקיבלה תרופת דמה.

כיל (3,001.00-1.61%) המשיכה להיסחר על רקע הדיווח כי אורלקלי, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, תמכור לסין אשלג שמחיר הנמוך ב-24% לעומת החוזה הקודם שלה עם המדינה, אשר פג בחודש יולי האחרון. המחיר החדש יעמוד על 305 דולר לטון, בחוזה שיהיה תקף למחצית הראשונה של 2014. כך על פי חברות המחקר CRU International ו-Argus FMB Potash.

אפריקה (882.1+0.83%) עלתה אתמול במסחר על רקע ההכרזה על תוכנית נוספת לרכישה בחזרה של אגרות חוב שהנפיקה. מדובר באג"ח מסדרות כ"ו וכ"ז, בהיקף כולל של עד כ-400 מיליון שקל.

טבע (15,860.00+2.06%) הודיעה היום על חתימת ההסכם הסופי לרכישת חברת ניופאת' עבור 3.65 דולר למניה במזומן, או סכום כולל של כ-144 מיליון דולר

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully