וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה במגמה מעורבת; כיל עלתה ב-1.4%

משה גולן

22.1.2014 / 17:35

קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. בית השקעות אמריקאי העניק המלצת "קנייה" לפלוריסטם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת ששלטה אתמול במסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה. המשקיעים מאוכזבים מדוחות פושרים שהציגו עד כה החברות בארה"ב ורבים חוששים שהתיקון בשווקים קרב ובא. גם היום נפתח המסחר בניו-יורק במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

אתמול ננעל המסחר באחד העם במגמה חיובית, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-35%. בשבוע החולף המעו"ף טיפס בכ-2%. מנגד, המסחר בוול סטריט, ננעל כאמור מגמה מעורבת לאחר שבימים האחרונים פרסמו חברות ענק כגון סיטי וג'י.פי מורגן, דוחות שלא עמדו בציפיות. בנוסף המשקיעים חוששים שהפד ימשיך לצמצם את התכוניות להקלה כמותית, במסגרתן הוא רוכש מדי חודש אג"ח בהיקף של כ-75 מיליארד דולר, לאור הנתונים הכלכליים החיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים.

ולא רק הפדרל ריזרב אופטימי לגבי עתיד הכלכלה, אלא גם קרן המטבע הבינלאומית, שהחליטה אתמול להעלות את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. הקרן מעריכה כי הכלכלה העולמית תצמח השנה בקצב של 3.7%, מעל התחזית מחודש אוקטובר אשר עמדה על 3.6%.

ובזירה המקומית, צביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, הזהיר אתמול בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת מפני פיטורים של אלפי עובדים וציין כי "אם הדולר לא יעלה תהיה פה קטסטרופה". אורן חזר ותקף את נגידת בנק ישראל כפי שעשה כבר תקופה ארוכה מאז ירידת הדולר ל-3.5 שקלים ופחות, וקרא להעלות את שער הדולר ל-3.8 שקלים. "לא מעניין אותי מה האג'נדה של הנגידה קרנית פלוג ומה המשחקים שלה, אנחנו חייבים לקרוא לה להתעשת", דברי אורן.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

נוחי דנקנר לא מוותר

טבע (15,650.00-1.32%) הודיעה אתמול כי היא רוכשת את חברת ניופאת' האמריקאית תמורת כ-144 מיליון דולר.

פלוריסטם (1,522-0.20%) המשיכה לרכז עניין, לאחר שהודיעה אתמול על הצלחה בניסוי הקליני שלה בניסוי בתחום שיקום השריר באמצעות תאי גזע המופקים משיליה. בבנק ההשקעות האמריקאי MLV Capital רואים בחיוב את ההתפתחויות בחברה והעניקו למנייתה המלצת "קנייה". במחלקת המחקר של MLV העלו את מחיר היעד של המניה ל-6 דולר, פרמיה של 44% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

נוחי דנקנר לא מוותר. דנקנר הגיש היום בקשה לבית המשפט המחוזי לקיום דיון חוזר בנושא העברת השליטה באי.די.בי (61.7-10.58%) לאדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. לטענתו יש בידיו "נייר בקשה עוצמתי עם מידע חדש בעל ערך רב לציבור".

אינסוליין (278.9-2.72%) הודיעה אתמול כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת 24Care להפצה ומכירה של מוצר ה – InsuPad באופן בלעדי בהולנד ובבלגיה. עם החתימה על הסכם סופי בין הצדדים ירכוש המפיץ 10,000 ערכות התחלה (Starter Kits) ו- 10,000 ערכות מתכלים (Fenster Kits), בהיקף כולל של כ-5 מיליון שקלים, מתוכו כ- 2.5 מיליון שקלים ישולמו במועד החתימה על ההסכם הסופי, והשאר עם אספקת המוצרים בהתאם לתנאי התשלום שנקבעו במזכר ההבנות.

כיל המשיכה לרכז עניין, על רקע הדיווח כי אורלקלי, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, תמכור לסין אשלג שמחיר הנמוך ב-24% לעומת החוזה הקודם שלה עם המדינה, אשר פג בחודש יולי האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully