וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הקפיא את הבחירות לראשות ההסתדרות

שי ניב

23.1.2014 / 14:46

עתירתו של ח"כ איתן כבל התקבלה ונקבע כי עד להכרעה בשאלה האם בית נבחרי ההסתדרות רשאי לבחור את מחליפו של עופר עיני ללא בחירות, לא יתקיימו בחירות לראשות הארגון

בית המשפט העליון נעתר אתמול (ד') לבקשתו של חבר הכנסת איתן כבל, והוציא צו עיכוב ביצוע להחלטת בית המשפט המחוזי, שאיפשרה לקיים בחירות לראשות ההסתדרות על-ידי בית נבחרי ההסתדרות ולא באמצעות בחירות כלליות.

על-פי החלטת השופט אליקים רובינשטיין, הדיון בערעור שהגיש כבל ידון לכל המאוחר עד אמצע פברואר הקרוב, כאשר עד אז לא יתקיימו הבחירות.

המשמעות היא שאבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ומי שיועד לשמש כמחליפו של עופר עיני שפורש בחודש הקרוב, ייאלץ להמשיך לחכות.

"לאחר עיון בבקשה ובתגובה, סבורני כי חשיבותה של הסתדרות העובדים הכללית החדשה במרקם הציבורי, יש מקום לצמצום אי-הוראות בנושא בחירת יו"ר חדש לה כל הניתן, וזאת על-ידי דיון קרוב בערעור", כתב רובינשטיין.

נזכיר כי ח"כ כבל טען, באמצעות עורכי הדין איתן לירז, איתן ברוש ואוהב רבפוגל, כי אף שחוקת הסתדרות קובעת כי בית חברי בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) רשאים לבחור בעצמם את יו"ר ההסתדרות במקרה שהיו"ר פורש לפני סוף הקדנציה, הרי שזה לא סביר במקרה כמו זה של עיני, שפרש 3 שנים לפני סוף כהונתו.

עוד טען כבל כי הבחירות להסתדרות מתקיימות באמצעות שני פתקים: האחד לראשות הארגון, והשני לרשימות השונות שמרכיבות את בינ"ה. לא יכל להיות, טען כבל, שמי שנבחר באמצעות פתק אחד יהיה רשאי לבחור יו"ר ההסתדרות, שאמור להיבחר באופן ישיר.

  • עוד באותו נושא:
  • ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully