וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 40% מהאבות בארץ רואים את ילדיהם רק בסופי שבוע

שירות גלובס

24.1.2014 / 16:20

סקר של ויצו והשדולה להורות בעידן של קרירה: למעלה מ-60% מההורים בישראל טוענים כי השילוב בין הורות לקריירה פוגעת בתא המשפחתי ו-38% מתוכם מרגישים כי אינם מצליחים לאזן בין העבודה והמשפחה

מנהל עבודה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

למעלה מ-60% מההורים בישראל טוענים כי השילוב בין הורות לקריירה פוגעת בתא המשפחתי ו-38% מתוכם מרגישים כי אינם מצליחים לאזן בין העבודה והמשפחה - כך עולה מסקר שערכו תנועת ויצו והשדולה להורות בעידן של קרירה, לקראת יום המשפחה שיתקיים בשבוע הבא. כ-40% מההורים חושבים שגם המשפחה וגם הקריירה נפגעות מהניסיון לשלב בין שתיהן ואילו כשליש מהציבור מעיד שבעיקר המשפחה נפגעת.

40% מהנשאלים בסקר טענו כי מקום העבודה שלהם לא מתחשב מספיק בצרכים שלהם כהורים וכ-60% מההורים היו שמחים להגמיש את שעות העבודה שלהם ולעבוד מהבית. בסך הכול כ-65% מההורים אמרו שהקמת המשפחה אילצה אותם לבצע שינויים בקריירה או במקום העבודה, כגון שינוי מסלול, שינוי אחוזי משרה ועוד.

במסגרת הסקר התגלו גם הבדלים מהותיים בין נשים לגברים מבחינת הזמן שהם מבלים עם הילדים וההשפעה של ההורות על הקריירה שלהן. באופן כללי, שליש מהציבור מבלה עם ילדיו אחה"צ פחות מ-3 ימים בשבוע. 65% מהאימהות מבלות עם ילדיהן כל יום בשעות אחר הצהריים לעומת רק 33% מהאבות.

כמעט 40% מהאבות רואים את ילדיהם רק בסופי שבוע ובפעם אחת במהלך השבוע. רק 41% מהאבות אמרו כי הם אוכלים ארוחת ערב עם ילדיהם בכל יום, לעומת 80% מהאימהות. 74% מהנשים עשו שינויים בקריירה או בעבודה שלהם בעקבות הקמת המשפחה לעומת 56% מהגברים. 60% מההורים אמרו שהם תומכים באפשרות של שעות עבודה גמישות והיו שמחים לעבוד מהבית חלק מהזמן.

50% מההורים אמרו שהם סוחבים איתם את העבודה לבית רוב ימות השבוע וממשיכים לענות למיילים ולטלפונים גם כאשר הם נמצאים עם הילדים. 25% מההורים הודו שהם עובדים בבית במחיצת ילדיהם כמעט כל יום.

כמעט מחצית מההורים מתנגדים לרעיון של קיצור יום העבודה אם יהיה כרוך בירידה בשכר. רק 41% מוכנים לקצר את שעות העבודה גם אם שכרם יקוצץ. 23% בלבד העידו שהם מצליחים ליצור איזון טוב בין משפחה לקריירה מבלי שאחד מהם ייפגע.

הסקר בחן עמדות בקרב מדגם מיצג של 512 הורים לילדים עד גיל 18 ונערך ע"י חברת "פאנל", לקראת כנס מיוחד ליום המשפחה שייערך ביום ראשון בת"א. הכנס יעסוק באתגרי ההורות ובקושי לשלב בין משפחה לקריירה ויוצעו בו פתרונות שהמדינה והמגזר הפרטי יכולים לקדם כדי להקל על הורים ולקדם שוק עבודה תומך משפחה. בין המשתתפים בכנס מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג וסמנכ"לית בכירה בגוגל, אנה בובר-פרוביץ.

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית, יוזמת הסקר: "כולנו משלמים מחיר כבד על חוסר ההתאמה של שוק העבודה למשפחות. הממשלה, המעסיקים והארגונים החברתיים חייבים לחבור יחד ולקדם תרבות ארגונית שרואה במשפחה את סוד כוחו של העובד, ולא מטרד או הפרעה. לצערי, היום נשים עדיין הנושאות העיקריות באחראיות על הטיפול במשפחה ולכן התאמת שוק העבודה להורים יקדם גם שוויון הזדמנויות לנשים. אנו קוראים לממשלה להוביל תכנית לאומית למדיניות תומכת משפחה- כזו שתאזן בין הבית לבין העבודה, ותאפשר לכולנו להתקיים בכבוד אך גם לגדל את ילדינו".

ח"כ איתן כבל, שמוביל את השדולה להורות בעידן של קרירה: "התחלנו מהלך של שינוי תפיסתי שמטרתו לאזן את שוק העבודה בישראל ולהפוך אותו למקום ידידותי יותר עבור הורים. לצערי הגענו לנקודת קיצון בה האינטנסיביות של שוק העבודה פוגעת בתא המשפחתי. אני מאמין שתא משפחתי חזק הוא הבסיס לקהילה חזקה ולחברה חזקה. ערך המשפחה חייב לחזור ולהיות ערך מרכזי בתפיסת העולם שלנו, וכשזה יקרה כולם ירוויחו: ההורים, הילדים, המעסיקים, הכלכלה והחברה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • תעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully