וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרה מופחתת? רק 15 אלף בתי אב נענו

לי-אור אברבך

27.1.2014 / 16:22

רק 5 מיליון שקל נגבו ב"מבצעי הגישוש" של הרשות. קהל היעד שהתבקש לשלם הפעם: סטודנטים, עולים חדשים ורווקים. שר התקשורת ארדן עדיין מתנגד לביטולה המלא של האגרה

בתום שני מבצעי גישוש שנועדו לעודד את הציבור הישראלי לשלם את אגרת הטלוויזיה, הצליחה רשות השידור לגייס רק 5 מיליון שקל. זאת, לאחר שמתוך 470 אלף בתי-האב שקיבלו בדואר פניות לתשלום אגרת טלוויזיה בתנאים נוחים, רק 15 אלף איש נעתרו.

במהלך חודש ספטמבר 2013 קיבלו קרוב לחצי מיליון בתי-אב - בעיקר סטודנטים, עולים חדשים או רווקים - מכתב שבו ניתנה להם הזדמנות חד-פעמית לשלם את האגרה בסכום מוזל, תוך שמיטת חובות העבר. הרשות הציעה לנמענים, שלא שילמו עד אז אגרה, לשלם 356 שקל במקום 467 שקל, ולמחול להם על חובות עבר.

ברשות השידור החליטו לפנות לאוכלוסיות אלה, שכן הן נתפסות ככאלה שאינן משלמות אגרה בדרך-כלל, ואינן מוצאות לנכון להודיע לרשות כי ברשותן מקלט וממיר, כפי שמחייב החוק.

בהמשך התברר, כפי שפורסם ב"גלובס", כי בנמענים היו גם כאלה שאינם עוד בין החיים, ובהם גם חללי צה"ל. עם תום השנה התברר כי ההיענות למבצע הייתה נמוכה יחסית.

בציבור רווחת מגמה של אי-אמון ברשות השידור, ומכאן גם של אי-תשלום דמי האגרה. באחרונה התבטא בנושא שר התקשורת גלעד ארדן ואמר כי יפעל להפחתת גובה האגרה, אולם הביע התנגדות לביטולה המלא.

בדיון שנערך בכנסת אמר השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור כי יציג מודל של שידור ציבורי יעיל, שיאפשר "להפחית באופן משמעותי את אגרת רשות השידור".

לדברי ארדן, "באמצעות הטכנולוגיה ניתן לקיים שידור ציבורי בעלויות קטנות הרבה יותר... המודל שצריך להבריא את רשות השידור יתבסס על כך שהכסף שהאזרחים משלמים ילך לטובת התוכן".

מרשות השידור נמסר בתגובה לידיעה כי "אנו לא מוסרים נתונים כספיים פנימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully