וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט, טוויטר צנחה

נדב נוימן

27.1.2014 / 23:12

בסוף השבוע סגרו המדדים בשוקי המניות את המסחר בירידות שערים חדות. אפל תדווח לאחר סיום המסחר. מאקרו: מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים עלה יותר מהצפי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים לאחר שבסוף השבוע סגרו המדדים בשוקי המניות את המסחר בירידות שערים חדות, על רקע חששות מהמשבר בשווקים המתעוררים ומהמשך צמצום ההקלה הכמותית בארה"ב. לאחר סיום המסחר אפל תדווח על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2013.

הירידות בסוף השבוע הגיעו על רקע מספר גורמים, ביניהם חשש מפיצוץ בועת האשראי בסין במקביל לירידה חדה בערכם של מספר מטבעות בשווקים המתעוררים. הפזו הארגנטינאי צנח בכ-15% בתוך כיומיים, הנפילה החדה ביותר מאז 2002, בעוד הלירה הטורקית צנחה בכ-3.4% בסוף השבוע. בנוסף, תשואות האג"ח של המדינות המתפתחות זינקו בחדות. אירועים אלה לצד דוחות כספיים ונתוני מאקרו פושרים שפורסמו בשבועות האחרונים בארה"ב ובסין הגבירו את חשש המשקיעים.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך כי "הירידות בשווקים בימים האחרונים התרחשו על רקע אי בהירות בהקשר למצבם של מספר שווקים מתעוררים, המערכת הפיננסית בסין ורמת המחירים הגבוהה של המניות, שרק מלבה את הירידות. מכיוון שתמונת המאקרו ארוכת הטווח נותרה ללא שינוי בשלב זה, ניתן להניח כי התיקון הוא זמני. לא ניתן לדעת עד להיכן התיקון יימשך, אך להערכתנו מוקדם להגדיל אחזקה במניות מחדש, המחירים עדיין לא זולים והפוזיציות יחסית מלאות".

לדברי חברון, "תחזיות הצמיחה בעולם ממשיכות במקצה שיפורים, ולהערכתנו מקצה השיפורים יימשך במהלך השנה ולא ישנה כיוון, כפי שקרה ב-4 השנים האחרונות. עם זאת, לראשונה מסתמן ברבור מעורפל שעשוי לסכן את היציבות הגלובלית. במבט ראשון וגם במבט שני ושלישי, זה נראה כהפרעה או כרעש זמני, אולם חייבים להודות שהדאגות של המשקיעים לגבי היציבות הפיננסית והתכווצות האשראי אכן מדאיגות".

מחר תתכנס ועדת השוק הפתוח של הפד בראשות היו"ר החדשה ג'נט יילן לישיבה בת יומיים, בסיומה יוחלט האם להמשיך ולצמצם את התמריצים המוניטארים בעוד 10 מיליארד דולר בחודש. הקונצנזוס בשוק מצביע על המשך הנסיגה, אך נשאלת השאלה האם לאור העובדה שהשווקים המתעוררים רגישים לצמצום הנזילות בארה"ב, הפד יחליט "לזגזג" ולדחות את המשך צמצום רכישות האג"ח.

בגרמניה פורסם היום סקר ה-IFO הבוחן את הסנטימנט בקרב העסקים במדינה. מדד ה-IFO עלה ל-110.6 נקודות בינואר לעומת 109.5 נקודות בדצמבר ולעומת צפי כלכלנים ל-110 נקודות.

בזירת המאקרו בארה"ב מתפרסמים היום שני נתונים. מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים עלה בחודש ינואר לרמה של 56.6 נקודות, מעל הצפי בשוק שעמד על קריאה של 56.2 נקודות. מאוחר יותר פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים, שירדו בחודש דצמבר ב-7%, לרמה שנתית של 414 אלף, מתחת לצפי בשוק שהצביע על ירידה להיקף של 457 אלף בתים בשכלול שנתי.

אפל תדווח לאחר סיום המסחר

עונת הדוחות מגיעה לשיאה עם הדוחות הכספיים של אפל (550.50, +0.81%) שיתפרסמו הערב לאחר נעילת המסחר. אנליסטים צופים רווח של 14.09 דולר למניה. בתחום המכירות, החברה צפויה לדווח על מכירה של 50.9 מיליון מכשירי אייפון ו-24.5 מיליון אייפד.

עוד במדווחות היום חברת קטרפילר (91.00, +5.61%), שדיווחה על עלייה ברווח ל-1.54 דולר למניה, או בסך הכל מיליארד דולר - עלייה של 44%. עם זאת, המכירות ירדו ב-10% ל-14.4 מיליארד דולר. החברה אישרה רכישה עצמית של מניות בהיקף 10 מיליארד דולר עד 2018.

סמסונג וגוגל חתמו על הסכם לרשיון פטנטים בתחום הטכנולוגיה, בנסיון לחזק את שיתוף הפעולה של שתי החברות על מנת לגבור על יריבות בתחום, כמו אפל.

חברת גיוון אימג'נינג (29.96, +0.03%) הודיעה כי המיזוג שלה עם קובדיאן האירית אושר על-ידי בעלי מניות החברה והממונה על ההגבלים העסקיים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully