וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר החל במגעים להסדר חובותיו האישיים

28.1.2014 / 8:17

המגעים הראשוניים אותם מנהל נוחי דנקנר מתנהלים מול הבנקים פועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי טפחות בנוגע לחובות אישיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

נוחי דנקנר בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
נוחי דנקנר בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013/נמרוד סונדרס

לאחר שאיבד את השליטה בקונצרן אי.די.בי, נערך נוחי דנקנר לחזית אחרת - חובותיו הפרטיים לבנקים. על פי הערכות היום (ג'), החל דנקנר במגעים ראשוניים להסדר משותף עם הבנקים פועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי טפחות ביחס לחובות אישיים שלו בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

עוד בנושא:

האם ניסה דנקנר "לכרסם" בסמכויות אורנשטיין?
צפו: הדוח של חברת המודיעין העסקי ששכר דנקנר
המפסידים הגדולים מקריסת נוחי דנקנר

חובותיו של דנקנר לבנקים מתרכזים ב-2 החברות הפרטיות גנדן וטומהוק. 530 מיליון שקל הם חובות גנדן, בעלת השליטה היוצאת באי.די.בי (ללאומי ולמזרחי טפחות), והיתר בטומהוק, שדרכה שולט דנקנר בגנדן (כ-200 מיליון שקל לבנק הפועלים, 80 מיליון שקל לדיסקונט, 50 מיליון שקל לקרדיט סוויס ועוד 30 מיליון שקל למזרחי טפחות).

קשה לדעת בוודאות מהו היקף ההון והנכסים שנותרו לדנקנר, אולם על פי הערכות מדובר בלא יותר מ-100 מיליון שקל, ביניהם ביתו בהרצליה פיתוח, ובכל מקרה לא די כדי לכסות את רוב החוב. מי שיכול לסייע לדנקנר לעת צרה הוא אביו, יצחק דנקנר, שכבר נחלץ לעזרתו במשבר הנוכחי, אולם גם כאן, מדובר בסיוע מוגבל.

ייתכן כי אחת הסיבות המרכזיות לפעולה משותפת של הבנקים היא חוסר הרצון של אף בנק לקחת את ההובלה - ולהתבלט כמי שהגיע להסדר עם דנקנר ומחק חובות. בהנהלות הבנקים למדו היטב את מקרה רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית לאומי, שהסכימה למחוק לגנדן 150 מיליון שקל מהחוב, והקימה על עצמה זעם ציבורי גדול, שאילץ אותה לסגת מההסדר. הבנקים מבינים שהציבור והתקשורת יעקבו בעניין אחר הסדר החוב הפרטי של דנקנר.

נזכיר כי לאחרונה ביקש דנקנר מביהמ"ש המחוזי בתל אביב לקיים דיון חוזר ולבטל את ההחלטה של השופט איתן אורנשטיין ליטול ממנו את השליטה באי.די.בי. מקור המקורב לדנקנר מסר כי הבקשה שהוגשה היא "נייר עוצמתי עם מידע חדש בעל ערך רב לציבור". בסביבתו של דנקנר מסרו כי המידע החדש על הבעלים החדשים של אי.די.בי, מוטי בן משה, חושף פרטים חדשים משמעותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully