וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה יום תנודתי בירידות; טבע עלתה ב-1.7%

יוסי ניסן

29.1.2014 / 18:27

טבע קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק גרסה חדשה לקופקסון. דיסקונט פרסמה אזהרת רווח של 135 מיליון שקל. היום הפדרל ריזרב צפוי להודיע על המדיניות המוניטרית

הבורסה בת"א סגרה יום הפכפך ועצבני (ד') בירידות שערים, במקביל לחולשה באירופה ובמסחר בוול סטריט. זאת, על רקע המשך הטלטלה במטבעות של כלכלות מתפתחות ובראשן טורקיה ודרום אפריקה. היום הסתכם מחזור המסחר בכ-1.7 מיליארד שקל. נזכיר כי מחר תתבצע פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ינואר.

בינתיים, עוד פרשת תרמית ניירות ערך לכאורה עלולה להביא לסערה בשוק ההון המקומי: 3 בכירים חשודים בתרמיות ני"ע בהיקף של כ-11 מיליון שקל - משה גולדמן, מנהל השקעות בכיר, שאול מאור, מבעלי בית ההשקעות מאור לוסקי, והדר אושרת, מנהל חדר מסחר בדויטשה בנק ישראל - חשודים כי גרפו רווחים של מיליוני שקלים על חשבון עמיתי קופות הגמל של פסגות. השלושה נחקרו באזהרה בידי רשות ניירות ערך. החשדות המיוחסים להם - עבירות של קבלת שוחד, תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בעליות שערים של עד 0.6%. ברקע היו נתוני מאקרו מעורבים שפורסמו לפני ואחרי הפתיחה: נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא וכן מדד קייס שילר ירדו במפתיע, בעוד מדד אמון הצרכנים עלה מעבר לתחזיות המוקדמות.

הלירה הטורקיה זינקה בבוקר אולם לאחר מכן צנחה לאחר שהלילה הבנק הטורקי הקפיץ את שיעור הריבית מ-7.75% ל-12% כדי לבלום את הקריסה של המטבע המקומי שצנח בכ-30% מול הדולר בשנה האחרונה.

מאוחר יותר הודיע הבנק המרכזי של דרום אפריקה על העלאת שיעור הריבית ל-5.5%.

היום בערב הפדרל ריזרב בארה"ב צפוי להודיע על המדיניות המוניטרית לתקופה הקרובה. בשוק מעריכים כי לאור שיפור בכלכלה האמריקנית בדמות נתוני מאקרו חיוביים, הבנק ימשיך להפחית את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר בחודש. יחד עם זאת, ייתכן והמשבר "התורן" בשווקים המתעוררים שרגישים לצמצום הנזילות בארה"ב, יגרום לנגידה ג'נט יילן לדחות את הפחתת המדיניות המרחיבה.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

טבע (15,730.00+1.68%) קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק גרסה חדשה לקופקסון (sNDA) במינון חדש - 40 מ"ג לשימוש 3 פעמים בשבוע בהזרקה. המינון החדש יאפשר שימוש פחות תכוף בהזרקות לחולי הטרשת הנפוצה ויקטין את תופעות הלוואי מהשימוש בתרופה. טבע ייחלה לאישור זה על רקע פקיעת הפטנט על הקופקסון השנה.

בנק דיסקונט (602-1.47%) הזהיר מפגיעה של כ-135 מיליון שקל ברווחים ב-2013 בעקבות שערוך שווי מניות הבנק הבינלאומי.

טאואר (6.2626+4.38%) הודיעה היום על זכייה ותחילת פרויקט טכנולוגי רב-שנתי עם חיל האוויר האמריקאי ומעבדות המחקר של הצבא האמריקאי הממוקמות בבסיס חייל האוויר ב-וורייט–פטרסון. החברה תחל בתוכנית ששווייה מיליוני דולרים והיא צפויה להימשך כ-5 שנים, במהלכה תפעל טאואר-ג'אז בשיתוף פעולה עם חיל האוויר האמריקאי לשיפור מתקן הייצור הנמצא בארה"ב.

בסוף השבוע הנוכחי יחלו פיילוטים ראשונים של התקנת מדפסות התלת-ממד "GreenJet" אצל מספר לקוחות של קמטק (1,970+8.96%) - כך נודע ל"גלובס".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully