וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בירידות של מעל ל-1% לאחר הודעת הפד

קובי ישעיהו

29.1.2014 / 23:33

הפדרל ריזרב ימשיך לצמצם את רכישות האג"ח, והיקפה הכולל של התוכנית יעמוד כעת על 65 מיליארד דולר בחודש. פייסבוק תדווח לאחר סיום המסחר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות, לאחר פרסום החלטת המדיניות המוניטרית של הפד הערב, שהודיע כי הוא מתכוון להמשיך בצמצום נוסף של תוכנית רכישות האג"ח. המשקיעים הגיבו במשך היום גם להחלטה של טורקיה להקפיץ את הריבית במטרה להילחם בהחלשות הלירה הטורקית, ולהחלטת הבנק המרכזי של דרום אפריקה להעלות את הריבית גם כן.

ההחלטה של הפד מהיום להמשיך עם הצמצום, חרף הטלטלה בשווקים המתעוררים, מצביעה על כך שהמצפן של הפד מצביע על המדיניות המקומית. הפד שולח מסר ברור לפיו אלא אם כן יתרחש משבר בסדר גודל רציני יותר, אין לצפות ממנו לסגת מהכיוון שלו כיום", כך אומר ג'ונתן לואיס, אנליסט השקעות ראשי בסמסון קפיטל.

כאמור, הפדרל ריזרב ימשיך לצמצם את תוכנית ההקלה הכמותית, ב-10 מיליארד דולר נוספים מדי חודש. בכך, התוכנית כוללת כעת הזרמה של 65 מיליארד דולר מדי חודש בדמות רכישות אג"ח, לאחר שעד לאחרונה עמד היקף הרכישות על 85 מיליארד דולר.

בהודעה שנמסרה הערב מטעם הפד נכתב כי ישנה צמיחה מוגברת בפעילות הכלכלית וכי הבנק ממשיך לראות שיפור בשוק העבודה, מה שמצביע על כך שצמצום התוכנית ימשיך גם בחודשים הקרובים, עד לסיומה, על פי הערכות שונות - בסוף 2014.

כמו כן, הפד לא שינה את יעד האינפלציה שלו, יעד האבטלה, או תאריך היעד לתחילת העלאת שיעורי הריבית, דבר שעל פי הבנק לא צפוי לקרות בעתיד הנראה לעין, גם עם סיום תוכנית ההקלה הכמותית.

הלירה הטורקיה נחלשת שוב, לאחר שזינקה מוקדם יותר לאור כך שהלילה הבנק המרכזי הטורקי הקפיץ את שיעור הריבית מ-7.75% ל-12% כדי לבלום את הקריסה של המטבע המקומי שצנח בכ-30% מול הדולר בשנה האחרונה. לאחר ההחלטה הלירה הטורקית זינקה בכ-4% לרמה של 2.2 לירות לדולר, אולם לאחר מכן, כאמור, עברה לירידה של כ-1%.

בזירת המאקרו פורסם היום בגרמניה מדד ה-GFK הבוחן את סנטימנט הצרכנים במדינה בחודש הקרוב. המדד טיפס לרמה של 8.2 נקודות בפברואר, שיא של 6 שנים, לעומת קריאה של 7.7 נקודות בינואר.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

דוחות: בואינג, פייסבוק, אמדוקס, מלאנוקס

עונת הדוחות נמשכת והיום פרסמו תוצאות לפני הפתיחה חברת בואינג (129.78-5.33%), ביוג'ן, דאו כמיקל, EMC ואחרות. לאחר סיום המסחר יפרסמו אמדוקס (42.14-0.92%)(צפי לרווח של 75 סנט למניה), מלאנוקס (רווח של 21 סנט למניה) , קוואלקום (71.12-1.21%)ופייסבוק (53.53-2.92%)(רווח של 27 סנט למניה).

יאהו (34.89-8.71%) דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על תוצאותיה ברבעון האחרון של 2013 ובשנה כולה. מהדוחות עולה כי היא הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה ודיווחה על עלייה ברווח הנקי לרמה של 351 מיליון דולר או 33.5 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 273.65 מיליון דולר או 23 סנט למניה בתקופה המקבילה ב-2012. רווחי החברה הסתכמו ב-2013 ב-1.52 דולרים למניה.

מניית אפל (500.75-1.14%) המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול צנחה בעקבות אכזבה מהדוחות והתחזית שלה. המשקיע האקטיביסט קארל אייקן צייץ אתמול בטוויטר כי רכש עוד בלוק מניות של אפל בשווי של 500 מיליון דולר. זאת כשבוע בלבד לאחר שהודיע כי רכש מניות אפל בהיקף דומה.

חברת טבע (44.95+1.93%) הודיעה הבוקר כי קיבלה את אישור ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, לשיווק גרסה חדשה לקופקסון (sNDA) במינון חדש - 40 מ"ג לשימוש 3 פעמים בשבוע בהזרקה. המינון החדש יאפשר שימוש פחות תכוף בהזרקות לחולי הטרשת הנפוצה ויקטין את תופעות הלוואי מהשימוש בתרופה. הגירסה החדשה תופץ בארה"ב באופן מיידי, ותהיה זמינה למטופלים בתוך ימים ספורים.

יצרנית השבבים טאואר-ג'אז (6.21+3.50%) הודיעה היום על זכייה ותחילת פרויקט טכנולוגי רב-שנתי עם חיל האוויר האמריקאי ומעבדות המחקר של הצבא האמריקאי הממוקמות בבסיס חיל האוויר ב-וורייט–פטרסון. החברה תחל בתוכנית ששווייה מיליוני דולרים והיא צפויה להימשך כ-5 שנים, במהלכה תפעל טאואר-ג'אז בשיתוף פעולה עם חיל האוויר האמריקאי לשיפור מתקן הייצור הנמצא בארה"ב ושדרוגו כמפעל בר-קיימא עם דגש על הובלה טכנולוגית ותפעולית של התהליכים התומכים בייצור בטכנולוגיות חיל האוויר ומשרד ההגנה. התכנית הנוכחית תעצים את יכולתה של טאואר-ג'אז לתמוך בדרישות היצור הולכות וגדלות למעגלי קריאה משולבים (ROIC) ללקוחות נוספים.

חברת אודיוקודס (7.55+9.10%) דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון הרביעי של 2013 הסתכמו ב-36.3 מיליון דולר, עלייה של 10.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, או 5 סנט למניה בדילול מלא.

חברת התוכנה סאפיינס (6.91+1.32%) הודיעה היום כי חברת ביטוח אירופאית מובילה בחרה בפתרון "סאפיינס עידית" לביטוח אלמנטארי. המערכת החדשה תאפשר לחברת הביטוח לחדור לתחומי פעילות חדשים בביטוח כללי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully