וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בת"א; כיל ירדה ב-2.5%, ח"ל ב-2.7%

משה גולן

30.1.2014 / 17:40

פתיחה חיובית בוול סטריט לאחר הדוח של פייסבוק ונתוני המאקרו. קבוצת דלק מוכרת את דלק אירופה לקרן בריטית תמורת 800 מיליון אירו

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') במגמה מעורבת על רקע פתיחה חיובית בוול סטריט ומגמה מעורבת באירופה. מדד ת"א 25 סגר בירידה בעוד מדד ת"א 75 משלים מהפך לקראת סוף היום וסוגר בעלייה של כ-0.5%. המסחר נפתח בירידות לאחר שהמשקיעים לא אהבו את החלטת הפד לצמצם את היקף רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר. אופציות המעו"ף פקעו הבוקר במחזור גבוה וברמה של 1290.18 נקודות. האופציות על מדד הבנקים פקעו ברמה של 1,233.75 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.14 מיליארד שקל.

מדד ת"א 25 השלים ירידה שבועית של 1.7% ובסיכום ינואר ירד המדד בכ-2.2%. גם מדד ת"א 100 ירד השבוע ב-1.7% ובסיכום חודש ינואר ירד המדד בכ-0.7%.

בתום פגישה בת יומיים הפדרל ריזרב הודיע אתמול על הפחתה נוספת בתמריצים המוניטאריים. כעת, הוא ירכוש אג"ח (ממשלתיות ומגובות משכנתאות) בהיקף כולל של 65 מיליארד דולר מדי חודש. הסוחרים לא הגיבו בחיוב להודעה והמסחר בוול סטריט ננעל בירידות של מעל 1%. החשש המרכזי הוא שחלק מהמדינות המתעוררות, ששער החליפין שלהן רגיש לצמצום הדולר בשווקים – כגון טורקיה, אינדונזיה והודו – יגיבו בצורה אלימה להחלטת הפד ויערערו את יציבות הכלכלות המתפתחות.

הפד למעשה אותת לשווקים שהוא לא מתרגש מאפשרות של פיחות חד במטבעות של מדינות השווקים המתעוררים, לצד נתוני מאקרו חלשים שפורסמו לאחרונה בסין וארה"ב. בהודעה שנמסרה מטעם הפד לאחר פרסום ההחלטה, נכתב כי ישנה צמיחה מוגברת בפעילות הכלכלית וכי הבנק ממשיך לראות שיפור בשוק העבודה, מה שמצביע על כך שצמצום התוכנית ימשיך גם בחודשים הקרובים, עד לסיומה, על פי הערכות שונות - בסוף 2014.

ארז צדוק, מקרנות אביב מציין כי "לפעמים חדשות טובות זה דבר רע. השוק פחד מהחדשות הטובות והן באו. הפד הודיע אתמול בערב על המשך שיפור בשוק העבודה ועל צמיחה מוגברת בפעילות הכלכלית. הבעיה בחדשות הטובות היא שהן מאפשרות את המשך הקטנת תוכנית הרכישות. התגובה האימפולסיבית של השוק היתה החרפה מתונה של הירידות. שוק המניות הגלובלי איבד מתחילת החודש כ-4.5% עד 5% בעוד ששוק המניות הישראלי מגלה עמידות ונשאר יציב".

ד"ר זאב רותם, מנכ"ל חברת רותם אסטרטגיה, פרסם אתמול תחזית עגומה לגבי עתיד המשק המקומי. "היצוא התעשייתי הרלוונטי קטן, ההשקעות מצטמצמות, מספר התיירים יורד, נתוני התעסוקה גרועים, השכר הריאלי יורד וגם הצריכה הפרטית, שהייתה הגורם המרכזי לצמיחת התמ"ג בשנה האחרונה, נעצרה", טוען רותם. " בגלל תיסוף השקל מול הדולר, הפסיד המשק השנה הכנסות יצוא בסך 14 מיליארד שקל, שהערך המוסף המשקי שלהן גבוה מאוד ושווה לאובדן של כ-1% בתמ"ג", הוא הוסיף.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

טבע (15,680.00-0.32%) הוסיפה לרכז עניין לאחר שקיבלה אתמול את אישור ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, לשיווק גרסה חדשה לקופקסון (sNDA) במינון חדש - 40 מ"ג לשימוש 3 פעמים בשבוע בהזרקה.

המומנטום החיובי בטבע נמשך והאנליסטים מעלים את מחיר היעד למניה. בבית ההשקעות CRT Capital העלו את מחיר היעד למניה מ-50 דולר ל-55 דולר, קרי 22% מעל מחיר השוק היום. זאת לאחר שהאנליסטית ליאב אברהם מסיטי העלתה השבוע את מחיר היעד למניה מ-47 דולר ל-50 ד' ובנק הפועלים העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק".

דלק קבוצה (125,700-1.64%) עמדה במוקד. "גלובס" חשף אתמול כי הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה נמצאת במגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עם בנקי ההשקעות האמריקאיים גולדמן זאקס וולס פארגו, אשר ישמשו כחתמים ויובילו את הליך פיצול הקבוצה, שיכלול גם הנפקה של פעילות האנרגיה, ככל הנראה בלונדון. בתוך כך, היום פרסמה הקבוצה כי בכוונתה למכור את דלק אירופה תמורת 800 מיליון אירו לקרן בריטית.

טאואר (2,174+0.05%) סגרה ביציבות לאחר שזינקה אתמול בחדות על רקע הודעתה על זכייה ותחילת פרויקט טכנולוגי רב-שנתי עם חיל האוויר האמריקאי ומעבדות המחקר של הצבא האמריקאי הממוקמות בבסיס חיל האוויר ב-וורייט–פטרסון.

חברת אודיוקודס דיווחה אתמול כי ההכנסות ברבעון הרביעי של 2013 הסתכמו ב-36.3 מיליון דולר, עלייה של 10.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, או 5 סנט למניה בדילול מלא.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully