וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה בירידות; קבוצת דלק איבדה 2.9%

משה גולן

3.2.2014 / 18:38

פתיחה שלילית בוול סטריט. חשש מפני התפתחות משבר בשווקים המתעוררים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.48 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') בירידות קלות במדדים, על רקע הירידות בבורסות אסיה ואירופה ופתיחה שלילית בוול סטריט לאחר פרסום נתון מאקרו מאכזב. החשש המרכזי בשוק הוא האפשרות של התפתחות משבר בשווקים המתעוררים, בעקבות החלטת הפד להמשיך ולסגת מתוכנית התמריצים, לצד חולשה בנתונים הכלכליים בארה"ב וסין. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.48 מיליארד שקל.

למרות הסנטימנט השלילי בבורסות העולם, הבורסה בת"א ננעלה אתמול בעליות שערים, בהובלת מניות האנרגיה והנפט. עם זאת, במבט רחב יותר, מדד המעו"ף השיל מערכו כ-2% מתחילת השנה, לאחר עלייה של כ-12% ב-2013.

החלטת הפד האחרונה להמשיך ולצמצם את רכישות האג"ח ממשיכה להעיב על השווקים. ריסון הנזילות העולמית, שנגרם כתוצאה מהאטת קצב הרכישות של הפד, מזעזע מדינות רבות בשווקים המתעוררים, גורם לפיחות חד בערך המטבע שלהן ולבריחת משקיעים. (בחודש ינואר בלבד, 12 מיליארד דולר התנדפו מהשווקים המתעוררים).

ובזירה המקומית, מחלקת המחקר של הבורסה פרסמה אתמול נתונים חדשים, לפיהם בעלי עניין מכרו מניות של חברות בבורסה בת"א בהיקף של כ-6 מיליארד שקל. במחלקת המחקר מסבירים כי מכירות המניות האלה, שמבוצעים בדרך כלל למשקיעים מוסדיים, מגדילות את החזקות הציבור, גורמות במקרים רבים לגידול חד במחזורי המסחר ובמספר מקרים אף לשדרוג מקומה של המניה במדדי הבורסה העיקריים.

מימושי המניות של בעלי העניין, יכולים להסביר את הגידול החד שנרשם בגיוסי ההון של קרנות הנאמנות המנייתיות. כך למשל, בחודש ינואר הקרנות המנייתיות גייסו 900 מיליון שקל, סכום אותו גייסו הקרנות בכל שנת 2010. תעשיית הקרנות כולה פתחה את 2014 עם גיוס של 5.3 מיליארד שקל, כש-90% מהכספים נותבו לקרנות המניות והאג"ח‏.

מזור: עוד מכירה בטקסס

חברת מזור רובוטיקה (4,464, +1.20%), העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוהה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שדרה, דיווחה היום על מכירה שנייה של מערכת רובוטית Renaissance המשמשת לניתוחים בעמוד השידרה, למרכז הרפואי Westside Surgical Hospital ביוסטון טקסס.

מניות הגז ירדו היום לאחר שטיפסו אתמול בחדות בעקבות חשיפת "גלובס" לפיה עיסקת הענק שבה תכנס וודסייד האוסטרלית כשותפה למאגר לוויתן צפויה להחתם השבוע. העיסקה צפויה להחתם במהלך ביקור ראשי קבוצת דלק (129,900.00, -2.91%), רציו (48.50, -4.15%) ונובל אנרג'י באוסטרליה.

בתוך כך, רציו דיווחה אתמול לבורסה כי היא מצויה במו"מ ראשוני עם חלק מהשותפים ברישיונות "מירה" ו"שרה" על מנת להצטרף כשותפה בהם.

פלוריסטם (1,390, -0.14%) הודיעה היום כי המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות זיהומיות (NIAID), שהינו חלק מהמכון הלאומי לבריאות של ארה"ב (NIH) יבצע ניסוי נוסף בתאים של פלוריסטם שיבדוק את מנגנון הפעולה שלהם בטיפול בתסמונת קרינה אקוטית. בכוונת המכון להתחיל במחקר בפברואר 2014.

סוכנות הידיעות "בלומברג" פרסמה בסוף השבוע האחרון ידיעה נרחבת על חברת התרופות הקנדית Valeant עם בשורה מעניינת מאוד למשקיעי טבע (15,650.00, -0.70%). בכתבה מצוטטים מספר גורמים, המעריכים כי ואלנט תוביל למיזוג עם אחת מהשתיים: חברת Actavis בעלת שווי של 31 מיליארד דולר או טבע (שווי של 42.3 מיליארד דולר).

נוחי דנקנר מסרב להרים ידיים. אתמול הגיש בעל השליטה לשעבר באי.די.בי (51.1, -5.19%) ערעור לביהמ"ש העליון על החלטתו של שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, מחודש דצמבר האחרון, להעביר את השליטה בקונצרן לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully