וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע פרשת ג'והנסון: מניית סודה סטרים נופלת

מניות החברה הגיעו לרמה הנמוכה ביותר מאז חודש נובמבר 2012. "דברי קרי על הנזק שעלול להיגרם עקב סנקציות על ישראל הפחידו משקיעים"

כשברקע הסערה סביב השתתפותה של השחקנית סקרלט ג'והנסון בקמפיין של סודה סטרים ופרישתה מארגון אוקספם בעקבות הביקורת שספגה על כך, נופלות מניות החברה בבורסה האמריקאית. על פי סוכנות בלומברג נפלו מניות החברה במסחר אמש (שני) ב-3.3% לשווי של 35.34 דולר למניה.

נפילה זו, שהביאה את מניות החברה לרמתן הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2012, מצטרפת למגמה מתמשכת של ירידה בשווי החברה. באמצע החודש שעבר קרסה המניה ב-26% לאחר שדוחותיה הראשוניים של החברה לגבי תוצאות 2013 הצביעו על ביצועים פחותים מהתחזיות.

אנליסטים תולים את הקשיים בהם נתקלת החברה בעיקר לביצועים הנמוכים ולחוסר הוודאות לגבי הצעדים בה החברה מתכוונת לנקוט. "המניה תישאר נמוכה עד שהחברה תבין איך להחזיר את אמון הציבור בה", אמר דוד קפלן, אנליסט בברקליס. עם זאת קפלן ציין גם את דברי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בדבר הנזק שעלולות לגרום סנקציות אפשריות על ישראל. "זה הפחיד הרבה משקיעים", אמר קפלן.

בחודש שעבר התרבו הקריאות לכוכבת ההוליוודית ג'והנסון לבטל את החוזה לשמש כ"שגרירה" של חברת המכשירים לייצור משקאות מוגזים, שצברה בשנים האחרונות פופולריות רבה ברחבי אמריקה והעולם. ארגונים רבים ביקרו את נכונותה לייצג חברה שמוצריה מיוצרים מעבר לקו הירוק. במקביל הופנתה ביקורת גם כלפי הארגון ההומניטרי אוקספם שג'והנסון שימשה גם כשגרירה מטעמו. לאחר מספר ימים הודיעה ג'והנסון כי תפסיק את קשריה עם אוקספם.

עוד בנושא:

"סקרלט ג'והנסון צריכה להחרים את החברה הישראלית"
קרי מאיים: "כישלון המו"מ יוביל להשלכות חמורות"
סקרלט ג'והנסון מגיבה למתקפות: "תומכת ביחסים בין ישראל ופלסטין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully