וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גילה לנו סמנכ"ל הגבייה של רשות השידור?

דורון אביגד

4.2.2014 / 15:24

עיון בהופעתו היום של אבי כץ, סמנכ"ל הגבייה היוצא של רשות השידור, בפני ועדת הכספים. על כמה בתי אב מפעילה הרשות את מנגנוני הגבייה שלה, ואיזה מגזר יוצא פטור בלא כלום?

אבי כץ, סמנכ"ל הגבייה היוצא של רשות השידור, הופיע היום (ג') בפני ועדת הכספים. כץ אינו מרבה בהופעות כאלה. מצד אחד, מדובר במי שהיה פקיד רב-עוצמה ומקפיד לכאורה לפעול מאחורי הקלעים. עם זאת, זכורה התעקשותו של כץ להוסיף את חתימתו, בכתב-ידו, לכל הודעה מטעם מחלקת הגבייה של רשות השידור, עד אחרון האזרחים.

ומאחר שדברים אמורים בהופעה נדירה של האיש החתום יותר מכל על מנגנוני הגבייה של רשות השידור, בואו נבדוק אותה אחת לאחת:

1.

לפי דיווח באתר הכנסת, כץ "עורר את זעמם של חברי הכנסת כשמסר נתונים מהזיכרון ואף חזר בו לעיתים". כלומר, בא איש בעיצומה של סערה ונראה כמי שלא הביא אפילו נתונים סדורים. אוקיי, אז הוא שוחה בחומר מעורב חופשי ולא צריך שום גלגלי הצלה – אבל אז, הנה, הוא לא זוכר, הוא חוזר בו וכולי. לנוכח ממדי הסערה הציבורית שמחוללת אגרת הטלוויזיה, לפנינו ביזיון גדול – ויפה נהגו חברי ועדת הכספים שלא נתנו לכץ לצאת פטור בבחינה מקוצרת בעל-פה.

2.

כץ אומר שב-2013 נגבו 461 מיליון שקל באגרת הטלוויזיה, לעומת 580 מיליון שקל ב-2012. יכול שהעליהום על רשות השידור ומנגנון הגבייה שלה התחיל להשפיע?






3.

כץ אומר ש-30 מיליון שקל הלכו ב-2013 למשרדי עורכי הדין המטפלים עבור הרשות בגבייה. סכום עצום! בתגובה לתהיות חברי הכנסת אמר כץ: "לו הייתי עסק פרטי, יכול להיות שהייתי עושה שיקול כלכלי". סליחה אדוני הסמנכ"ל היוצא, הייתכן שכרגע הודית על ההתקשרות מול משרדי עורכי הדין הגובים לא נוהלה רק לפי שיקולים כלכליים? כץ הודה בדיון כי העמלה המקסימלית פר תיק למשרדי עורכי הדין מגיעה ל-7%. שאלת תם: לפי מה קבעה רשות השידור כי כמה מהמשרדים יקבלו 2% ואחרים 7%?

4.

כץ טוען כי משרדי עורכי הדין שהפעילה הרשות איתרו 600 אלף בתי אב, מהם 140 אלף בתי אב חדשים, וביצעו גבייה מכ-50 אלף מהם. יש תמורה לאגרה? חכו לסעיף הבא.

5.

כץ מגלה: יש בישראל 2.2 מיליון בתי אב, מתוכם הצליחה רשות השידור אגרה מ-1.45 מיליון בתי אב. בנוגע ל-600 אלף בתי אב "אין מידע" בכל הנוגע להחזקת מקלטי טלוויזיה.

אבל - וזה האבא והאימא של כל האבלים - לפי כץ "כנגד 1.2 מיליון בתי אב אנחנו נדרשים להפעיל דרך שנייה לגבייה - הודעות קנס, הצמדות ולאחר מכן חלק מהטיפול באמצעות עורכי דין". אתן לכם לעכל בשקט את המספר הזה: 1.2 מיליון. רשות השידור, באגרה המיותרת שלה, מטרטרת כאן מדינה שלמה. ועל מה? על ערוץ שחלקים גדולים, גדולים מאוד, מהאוכלוסייה כלל לא רואים.

6.

ולסיום, סוג לפתן חמצמץ: כץ מודה בלי בושה כי "אנחנו נמנעים מלשלוח אגרות למגזר החרדי, כי אנחנו יודעים שהם לא מחזיקים מקלטים". במילים אחרות, הרשות ששלחה אגרות תשלום לעיוורים, נכים, עניים, חד-הוריות, בעלי תסמונת דאון ואפילו חללי צה"ל – מוותרת למגזר שלם, על מאות אלפיו, רק בגלל הנחה ערפילית כלשהי ש"חרדים לא רואים טלוויזיה". מאיפה לכל הרוחות משלימים את בור הגבייה הזה? מניפוח אגרסיבי של חובות החייבים האחרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully