וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בבורסה בת"א; בזק טיפסה 3.7%, כיל 1.7%

יוסי ניסן

4.2.2014 / 17:57

יפן צנחה הבוקר ב-4.2%; וול סטריט ירדה אמש עד 2.6%. חששות מהתפתחות משבר בשווקים המתעוררים. גבעות הולכת למבחני הפקה ב"מגד 6" - המניה טיפסה בכ-3%

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע הירידות החדות בבורסות אסיה הבוקר והנעילה השלילית בוול סטריט אמש. בזק ושטראוס שטיפסו ביותר מ-3% הובילו את מדד המעו"ף לעלייה של כ-0.4%. מדד ת"א 75, מנגד השיל מערכו כ-1%. בשעה זו המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות בעוד שבאירופה הבורסות נסחרות בירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.761 מיליארד שקל.

רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, מציין כי עוצמת ההשפעה העולמית על תל-אביב תושפע, בתקופה הקרובה, דווקא מהתהליכים הגיאו – פוליטיים האזוריים, לרבות עלייה לסדר היום של חרם כלכלי אפשרי, ההתנהלות מול ארה"ב בקשר עם התקדמות התהליך המדיני מול הרשות הפלסטינית והשלכות פוליטיות מקומיות אפשריות.

מאז קיץ 2012, השקל תוסף כנגד הדולר של ארה"ב בהתמדה, על אף ירידה עקבית בריבית ולמרות שבעולם הדולר נחלש פחות. לירידה בפרמיית הסיכון האזורית הייתה מן הסתם תרומה גדולה לכך (בצד תגליות הגז הטבעי), דבר שהתבטא גם בירידה חדה בהפרשי תשואות הפדיון על אג"ח של ממשלות ישראל וארה"ב והנפקה מוצלחת של ממשלת ישראל בלונדון.

לכן, "לשאלה הגיאו – פוליטית תהייה חשיבות רבה – היא תוכל להגביר, או לצמצם, את ההשלכות השליליות מחו"ל, ככל שאלה תימשכנה ובהתאם להתפתחויות. במצב דברים זה, לא מן הנמנע כי שוקי המניות ושער השקל יגלו תנודתיות גבוהה, תוך נטייה לירידות ולפיחות, בתקופה הקרובה. נראה כי בנק ישראל והאוצר יפעלו, במידת הצורך, להרגעת הרוחות".

בורסות אסיה צנחו הבוקר בהובלת הבורסה ביפן שצנחה כ-4.2% לאחר ירידות של עד 2.6% בניו-יורק עקב ירידה של מדד מנהלי הרכש בארה"ב לשפל של 8 חודשים, ועל רקע החששות מההאטה בסין והטלטלה בשווקים המתעוררים.

החשש המרכזי בשוק הוא האפשרות של התפתחות משבר בשווקים המתעוררים, בעקבות החלטת הפד להמשיך ולסגת מתוכנית התמריצים, לצד חולשה בנתונים הכלכליים בארה"ב וסין, שם חוששים מפיצוץ בועת האשראי. החלטת הפד האחרונה להמשיך ולצמצם את רכישות האג"ח מהווה ריסון הנזילות העולמית וגורמת לפיחות חד בערך המטבע ולבריחת משקיעים מהשווקים המתעוררים.

בבורסה בת"א נמשכים דיווחי החברות במסגרת יישום תיקון 20, וחברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי עושה סיכום ביניים: ב-68% מהמקרים המליצה חברת הייעוץ לתמוך במדיניות התגמול שפורסמה, לעומת 32% המלצות להתנגד. עם זאת, ברוב החברות שזכו להמלצה חיובית - 165 מתוך 243 - הגיעה ההמלצה לאחר שבוצעו שינויים במדיניות התגמול המקורית, בהתאם להערות שעלו בדיונים בין אנטרופי לחברה.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

שותפות חיפושי הנפט גבעות (3.7+2.78%) דיווחה היום לבורסה כי שלב הקדיחה בבאר "מגד 6" הסתיים, וכי בכוונתה לבצע במהלך הרבעון השני של השנה מבחני הפקה. העומק הסופי של הקידוח הוא 4,944 מטר. גבעות מעדכנת עוד כי היא מתעתדת לפרסם תכנית מפורטת לביצוע מבחני הפקה לאחר שיושלם הליך עיבוד המידע והפענוח של הלוגים ושל המידע שנאסף במהלך הקידוח.

מניית כיל (2,970.00+1.71%) בלטה היום. הסיבה לעלייה בכיל היא דיווח בתקשורת הזרה על פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ראשי אורלקלי הרוסית ו-BPC הביילרוסית, מה שמפריח תקוות בקרב המשקיעים לאפשרות של החזרת קרטל האשלג. נייס (13,700-0.72%) דיווחה היום כי ברק עילם ימונה למנכ"ל החברה.

מניות הגז המשיכו להיות במוקד המסחר לאחר שאתמול ירדו. ברקע, הדיווח שעסקת הענק שבה תכנס וודסייד האוסטרלית כשותפה למאגר לוויתן צפויה להחתם השבוע. העסקה צפויה להחתם במהלך ביקור ראשי קבוצת דלק (128,300-1.23%), רציו (49.6+2.27%) ונובל אנרג'י באוסטרליה.

מנגד, מזור רובוטיקה (4,388-1.70%) טיפסה במסחר לאחר שדיווחה על מכירה שנייה של מערכת רובוטית Renaissance המשמשת לניתוחים בעמוד השדרה, למרכז הרפואי Westside Surgical Hospital ביוסטון טקסס.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully