וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות, פייסבוק עלתה 2%

משה גולן

4.2.2014 / 23:19

מאקרו: הזמנות המפעלים בחודש דצמבר ירדו במפתיע. Yum Brands דיווחה על ירידה ברווח הנקי. מיקרוסופט הכריזה על מינויו של סאטיה נדלה למנכ"ל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה וירידות חדות בבורסות אסיה מוקדם יותר היום. בהיעדר נתוני מאקרו מהותיים, המשקיעים מתמקדים בעיקר בהתפתחויות בעולם ובביצועי החברות.

"העליות היום הן קפיצה קטנה. אני לא חושב שיש ראלי מאחוריהן, רק כמה מחפשי מציאות שנכנסו", אומר רוברט פבליק, אנליסט שווקים ראשי ב-Banyan Partners.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות חדות, כאשר מדד הנאסד"ק השיל מערכו 2.6% בעוד מדד ה-S&P 500 נפל בשיעור היומי החד ביותר מזה 7 חודשים לאחר פרסום מדד ה-ISM. החשש מפני התפתחות משבר בשווקים המתעוררים, בשילוב עם האטה בסין ונתונים פושרים שפורסמו לאחרונה בארה"ב, מכבידים על השווקים. גורמים אלה הובילו כאמור לירידות חדות בבורסות אסיה ומדד הניקיי השיל מערכו יותר מ-4%, כאשר למעלה מ-3 טריליון דולר במונחי שווי שוק נמחקו מהשווקים מתחילת השנה.

אז האם גל הירידות יימשך בטווח הקרוב? האנליסטים חלוקים בדעתם. רבים סבורים כי מדובר בתיקון זמני ובריא, לאחר שב-2013 השווקים טיפסו בשיעור דו ספרתי. מנגד, "מה שמעניין זה לראות כמה תנועה קיבלנו על מעט מאוד מידע", אמר לרשת CNBC ג'ון רוטלדג', אסטרטג השקעות בכיר ב-Safanad. "היה לנו נתון ISM חלש בארה"ב, מדד PMI מאכזב בסין... התיקון כרגע מוצדק".

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

הכלכלן הפסימי מארק פאבר, טען היום בראיון ל-CNBC כי "התנודתיות בשווקים תימשך בקרוב", וציין כי לא רק ההחלטה של הפד לצמצם את רכישות האג"ח גורמת לזעזועים בשווקים המתעוררים, אלא גם ובעיקר ההאטה בסין.

רואי קוזין, האנליסט הראשי של יוטרייד, מציין כי "הזמן הקרוב הוא לא הזמן הנכון להיות בשווקים בפוזיציית לונג - כמעט כל מדדי אירופה וארה"ב מסונכרנים ונראה כי המימושים בתקופה הנוכחית היא תופעה גלובלית ולא נקודתית. עובדה זו נכונה גם עבור המדדים במזרח, יתר על כן, סין (מדד האנג-סאנג) סובלת ממימוש משמעותי עקב ירידה דרסטית בפעילות הכלכלית במדינה ואובדן המוניטין של המעצמה הבאה בתקופה הנוכחית. הקורלציה בירידות השערים בין המדדים השונים בעולם עשויה לחזק את הערכתנו כי המימושים בשווקים מגלמים רמות סיכון גבוהות ויש לבחור בקפידה את הנכסים המקבלים משקל בתיק ההשקעות".

ראש שלוחת הפד בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, אמר היום כי הוא מעריך שהבנק ימשיך לצמצם את רכישות האג"ח שלו, לאחר שאלה צומצמו להיקף של 65 מיליארד דולר בפגישה האחרונה של ועדת השוק הפתוח.

זירת המאקרו דלילה בנתונים היום, כאשר ב-17:00 (שעוננו) התפרסמו נתוני הזמנות המפעלים בחודש דצמבר שירדו במפתיע ב-1.5%, בעוד הצפי בשוק היה לעלייה של -1.9%.

פייסבוק חוגגת יום-הולדת

הרשת החברתית הגדולה בעולם חוגגת היום עשור. בעוד מניית פייסבוק (62.75+2.07%) נסחרת עדיין סביב רמות שיא, גלובס" מציג את האתגרים שאיתם הרשת החברתית הגדולה בעולם חייבת להתמודד.

ענקית המזון האמריקאית Yum Brands (72.11+8.99%) דיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאותיה ברבעון הרביעי של 2013. הרווח הנקי של החברה ירד ל-70 סנט למניה לעומת 72 סנט למניה בתקופה המקבילה ב-2012. עם זאת, החברה שמחזיקה בחברות ענק כגון KFC, טאקו בל ופיצה האט, דיווחה על רווח מתואם של 86 סנט למניה, מעל הצפי בשוק.

דירקטוריון נייס (38.66+0.29%) אישר את מינויו של ברק עילם לתפקיד מנכ"ל החברה. עילם יחליף את זאבי ברגמן שכיהן כמנכ"ל משנת 2009. עילם מכהן היום כמנהל חטיבת אמריקה של נייס, כיהן בעבר כסמנכ"ל מכירות ומנהל האנטרפרייז בצפון אמריקה.

מיקרוסופט (36.35-0.36%) הכריזה על מינויו של סאטיה נדלה למנכ"ל החברה. נדלה, שעובד במיקרוסופט מזה 20 שנה, כיהן עד כה כסגן נשיא האחראי על עסקי הענן והאנטרפרייז של החברה. ביל גייטס, שיורד מכיסא היו"ר, יכהן כיועץ טכנולוגיה, ויחליף אותו בתפקיד היו"ר ג'ון תומפסון.

אנליסטים ב-UBS העניקו למניית גאפ (37.84+1.58%) המלצת "קנייה" לעומת המלצה קודמת של "נייטרלי". ב-UBS מעריכים כי רווחי החברה יצמחו ב-15% ב-3 השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully