וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות שליליות לכיל: קרטל האשלג לא ישוב לפעול

5.2.2014 / 10:46

דיווח בתקשורת הזרה: ראשי אורלקלי ו-BPC נפגשו אך לא דיברו על חזרה לשיתוף פעולה. על פי מקורות המקורבים לעניין, בשיחה דנו הצדדים באפשרויות לסיום מוחלט של היחסים

בניגוד לההערכות האופטימיות שנשמעו בשבועות האחרונים, היום (ד') מדווח בתקשורת הזרה כי קרטל האשלג העולמי לא ישוב לפעול במתכונתו הישנה. מדובר בחדשות שליליות לשוק האשלג העולמי ולכיל ( 2,949 -0.71% ) הישראלית.

על פי הדיווח, ראשי חברת האשלג הרוסית אורלקלי וחברת האשלג המשותפת לרוסיה ובלארוס BPC נפגשו לראשונה מזה חודשים ארוכים אך לא דיברו על חזרה לשיתוף פעולה. נהפוך הוא, על פי מקורות המקורבים לעניין, בשיחה דנו הצדדים באפשרויות לסיום מוחלט של היחסים - ופירוק של הקרטל. "לצדדים אין כל כוונה לעבוד יחדיו על אף שינוי הבעלות באורלקלי", נכתב. עם זאת, לא שללו הצדדים דרכים לשתף פעולה בדרכים אחרות - אך לא בתצורה הקודמת.

הכוונה בשינוי בעלות הוא לרכישת כ-22% מהבעלות על אורלקלי על ידי האוליגרך הרוסי מיכאיל פרוחורוב מידי סולימן קרימוב. התקווה הייתה כי הרכישה של פרוחורוב תעניק מידה של ודאות לענף האשלג העולמי, הסובל מזעזועים מאז סוף יולי, עת הודיעה אורלקלי על פרישתה מקרטל האשלג.

החששות בשוק האשלג העולמי מירידת מחירים בעקבות פירוק הקרטל התבררו כנכונים כאשר בשלהי ינואר 2014 דווח כי אורלקלי, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, תמכור לסין אשלג שמחיר הנמוך ב-24% לעומת החוזה הקודם שלה עם המדינה, אשר פג בחודש יולי 2013. המחיר החדש יעמוד על 305 דולר לטון, בחוזה שיהיה תקף למחצית הראשונה של 2014. עד חודש יולי עמד המחיר על 400 דולר, כאשר אורלקלי סיפקה אשלג במסגרת הקרטל. מאז יצאה אורלקלי מהשותפות, צנחו המחירים בשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אשלג
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully