וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשר טוב עם ההורים? לא תהיו יזמים טובים

ג'ורג' אנדרס, פורבס

6.2.2014 / 12:29

אופי סוער, נטייה לחיכוכים עם ההורים ודחף מתמיד לשינוי אולי נשמעים כמו אוסף תכונות בעייתיות, אך הם אלה המרכיבים פרופיל מוצלח של יזם, טוען המשקיע ג'ורג' זכרי

היו לכם יחסים טובים עם שני הוריכם? יתכן מאוד תצטערו על כך בעתיד, אם להתייחס ברצינות לדבריו של המשקיע ג'ורג' זכרי, שחקר יזמי סטארט-אפ ב-20 השנים האחרונות וקובע כי היזמים הטובים ביותר הם אלה שניהלו מערכת יחסים בעייתית עם אביהם או אימם.

לאתר פורבס ישראל

"אנשים החשים הכי פגועים מהעולם, הם אלה שהכי סביר שיצאו וישנו אותו", מסביר זכרי, שותף בקרן הון הסיכון צ'ארלס ריברס. "רוב היזמים מגיעים מרקע כאוטי. בדרך כלל הורה אחד מעורב מאוד והשני נעדר", הוא מוסיף. זהו הרקע של כ-80% מהיזמים הדגולים הוא מעריך. האחרים, על אף שקיים אצלם פוטנציאל ההצלחה, לא ידחפו חזק כמו אלה עם הרקע הקשה יותר.

אופי סוער, חיכוכים עם הסובבים, חוסר החלטיות ודחף מתמיד לשינוי אולי נשמעים כמו אוסף של תכונות בעייתיות, אך הם אלה המרכיבים את הפרופיל המוצלח ביותר של יזם, טוען זכרי.

חוסר המנוחה הוא אולי סימן הזיהוי הברור ביותר של יזמים מצליחים, הוא אומר. גם התעשרות לא תעצור אנשים מהסוג הזה. היא יכולה להרגיע אותם מעט לזמן קצר אך במהרה הם ישתמשו בכסף שצברו על מנת לגייס תקציב לפרויקט חדש. מה שיותר חשוב ליזמים, טוען זכרי היא תחושת המשמעות והאמונה שהם יוצרים חברות בעלות חשיבות.

גם מן הצד השני - מצד המשקיעים קיים דפוס דומה. המשקיעים המוצלחים הם אלה שקיימת אצלם סוג של תזזיתיות ושיודעים לשהות אולה אצל היזמים.

בצ'ארלס ריברס מספר זכרי, ל"מערבולות" ולתחושת חוסר היציבות יש משמעות. "אם שלושה או ארבעה שותפים נלהבים מהשקעה פוטנציאלית מסוימת ושלושה, ארבעה אחרים נרתעים בתקיפות אנחנו אוהבים את זה. אם כולנו סופר חיוביים, זה אומר שזה יותר מידי ברור מאליו". חברות כאלה קרוב לודאי יחפשו הזדמנויות שרבים אחרים יזהו, מה שמקטין את הסיכוי שמישהו יהיה המנצח הגדול. "אנחנו אוהבים את אלה השנויים במחלוקת".

  • עוד באותו נושא:
  • יזמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully