וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה נחתמה: וודסייד רכשה 25% מהזכויות ב"לוויתן"

קובי ישעיהו

7.2.2014 / 10:18

ההצטרפות הוסכמה בעלות של כ-10.8 מיליארד דולר למאגר. הצדדים הסכימו לנהל מו"מ בלעדי להשלים את ההסכם המפורט והמחייב עד 27 במרץ השנה. עלות העסקה: 2.71 מיליארד דולר

לאחר משא ומתן ממושך, שהושפע בין השאר מהימשכות ההליכים הרגולטוריים בישראל, נחתמה עיסקת הצטרפותה של ענקית האנרגיה האוסטרלית, חברת Woodside Energy כשותפה במאגר "לוויתן".

לאחר השלמת העסקה תחזיק וודסייד ב-25% מהזכויות במאגר בתמורה לתשלומים ומחויבות לתמלוגים בהיקף כולל של כ-2.71 מיליארד דולר. עוד סוכם במסגרת העסקה, כי השותפות יקבלו "בונוס" מיוחד מההכנסות הצפויות ל-Woodside ממכירות נפט (ככול שיתגלה), ומגידול עתודות הגז במאגר מעל ל- 20 TCF.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסדת קידוח הגז לוויתן מול חופי ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הצטרפותה של Woodside יתעדכנו אחזקות השותפים בלוויתן כמפורט: דלק קידוחים (16.93%), אבנר חיפושי נפט (16.93%), נובל אנרג'י (30%), וודסייד (25%) ורציו (11.12%).

וודסייד הינה אחת החברות המובילות בעולם בתחום הגז הטבעי והיא מתמחה בייזום, הקמה, סחר, שיווק ופיתוח של מתקני הנזלת גז (LNG). החברה מביאה עמה ניסיון עשיר, כלים וידע בינלאומיים, ומהווה חיזוק משמעותי לשותפות לוויתן. כניסתה של Woodside לעסקה מבטאת את האמון הרב שיש לחברה הבינלאומית במדינת ישראל ובפוטנציאל הקיים במאגר לוויתן, וכן את רצונה להשיא ערך משמעותי נוסף ממאגר זה.

הצטרפותה של Woodside לשותפות גוזר למאגר ערך נומינאלי של כ–10.8 מיליארד דולר, לעומת ערך מאגר נומינאלי של כ-8.3 מיליארד דולר, עליו דובר במסגרת סבב הדיונים הקודם בין הצדדים בדצמבר 2012. הצדדים הסכימו לנהל מו"מ בלעדי על מנת להשלים את ההסכם המפורט והמחייב עד 27 במרץ.

מאגר לוויתן מכיל כ-TCF 19 (טריליון רגל מעוקב) של גז טבעי והינו מאגר הגז הטבעי הימי הגדול ביותר שנמצא בעשור האחרון בעולם. המאגר התגלה בשנת 2010, כשנה לאחר תגלית תמר שבה נתגלו כ-TCF 11 (בצירוף תמר SW) של גז טבעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully