וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; רציו ירדה ב-2%

9.2.2014 / 16:36

הנאסד"ק עלה בכמעט 3% בימים חמישי-שישי. מניות "לוויתן" עמדו במוקד לאור מזכר ההבנות עם וודסייד. מחזור המסחר הסתכם בכ-605 מיליון שקל

גלובס

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') בעליות שערים נוכח הסנטימנט החיובי בוול סטריט ולאחר שמדד הנאסד"ק זינקה ב-2.8% במהלך סוף השבוע. חרף נתוני התעסוקה החלשים מהצפוי, המשקיעים בארה"ב מעריכים כי הכלכלה הגדולה בעולם מספיק איתנה כדי לעמוד בהפחתת רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב. מניות הגז והנפט כמו גם טבע ופריגו, רשמו ירידות חדות והכבידו על מדד המעו"ף, שננעל לבסוף בעלייה של כ-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-605 מיליון שקל.

נתוני בורסה 9.2.2014. גלובס
נתוני בורסה 9.2.2014/גלובס

"אחרי ינואר דובי ולא שכיח אנחנו חווים עכשיו תיקון למעלה בשווקים שנכנס למחצית הראשונה של חודש פברואר", מסר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "הסטטיסטיקאים של השווקים כבר ינבאו לנו שנה לא משהו בוול סטריט על רקע הביצועים של ינואר. אנחנו חושבים שמדובר בסימפטום השנה המשוגעת הצפויה לנו ושהכל פתוח. איננו מצפים למהלך עליות משמעותי כמו ב-2013; אבל עליות (למרות הפתיחה האדומה של ינואר) הן תרחיש שניתן לחשוב עליו".

ארז צדוק מקרנות אביב מציין כי "למרות נתוני תעסוקה מאכזבים, המשך הפחתת תוכנית הרכישות והפחד בשווקים, מדד המניות העולמי הוסיף 2.5% לערכו בסוף השבוע (חמישי-שישי). זה לא אומר בהכרח שהירידות מאחורינו אבל זה אומר שישנם משקיעים לא מעטים שחושבים שירידות ינואר הן תיקון שיצר הזדמנויות קנייה ובריבית נמוכה עד אפסית, שוק המניות הוא מגנט רב עוצמה שמושך אליו מזומנים מכל העולם שמחפשים תשואה. גם אנחנו חושבים כך. אז למי שהמתין לתיקון כדי להיכנס, אנחנו לא ממליצים לקנות מיד להתמלא במניות אבל כן מומלץ לקנות מניות בהדרגה. כמובן למי שכבר מושקע אנחנו ממליצים להתאזר בסבלנות ולהבין שעדיין צפויה תנודתיות, אבל שוק המניות העולמי ימשיך לעלות גם ב-2014. למשקיעים הישראליים אנחנו ממליצים לשים דגש על פיזור עולמי, ובישראל להעדיף חשיפה לחברות בעלות נוכחות ומנועי צמיחה בשווקי חו"ל".

גם כלכלני בנק לאומי אופטימיים על כיוון השוק וממליצים לשמור על חשיפה גבוהה למניות. בסקירה השבועית ציינו האנליסטים כי "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני". להערכתם, הירידות בחודש האחרון בשווקים היו תיקון לעליות ותו לא.

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו בעליות ביום שישי חרף נתוני התעסוקה המאכזבים שהעידו על יצירת 113 אלף משרות חדשות בלבד בינואר, לעומת צפי ל-180 אלף משרות. שיעור האבטלה ירד ל-6.6% אך הסיבה לכך היא המשך הירידה בהשתתפות בשוק העבודה.

מבין המניות שבלטו בשוק, מניות "לוויתן" - רציו ( 48.90 -1.81% ), אבנר ( 323.1 -1.19% ) ודלק קידוחים ( 1,835.00 -1.82% ) - ריכזו עניין רב לאחר גיבוש מזכר ההבנות עם חברת וודסייד האוסטרלית לכניסה למאגר הגז. וודסייד תרכוש 25% מהמניות תמורת 2.7 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

טבע ( 15,700.00 -1.69% ) המשיכה לרכז עניין לאחר שפרסמה דוחות כספיים ביום חמישי והתממשה בוול סטריט בימים חמישי-שישי. המניה חזרה להיסחר בת"א עם פער ארביטראז' שלילי של 1.9%.

פריגו ( 51,800.00 -3.61% ) רשמה ירידות לאחר שחזרה עם פער שלילי של כ-4.4% .

מניית כיל ( 3,018 +0.60% ) עלתה על רקע המשך המגמה החיובית במניות הדשנים בוול סטריט ביום שישי.

חברת כן פייט ביופרמה ( 970 +6.89% ) העוסקת בפיתוח ומסחור תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, דיווחה הבוקר כי פרוטוקול המחקר Phase II לטיפול בסרטן הכבד עם מחלה מתקדמת בתרופת ה-CF102 הוגש היום. החברה מתכננת לנהל את מחקר Phase II בישראל, אירופה וארה"ב. המחקר יכלול 78 חולים שיקבלו את תרופת המחקר כקו טיפול שני בסרטן הכבד

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully