וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ניפצו חובבי ביטקוין את האייפון שלהם?

קשמיר היל, פורבס

10.2.2014 / 8:47

מצ'טות, פטישים ואפילו מקלעים , כל האמצעים כשרים במלחמה החדשה בה פתחו חובבי המטבע הוירטואלי נגד אפל - שמסירה אפליקציות של המטבע מהחנות שלה

לפני 3 ימים העלתה קבוצה של חובבי ביטקוין, המטבע הווירטואלי הפופולרי והידוע (יש שיגידו לשמצה) סרטון ליוטיוב, בו הם נראים מרסקים את מכשירי האייפון שלהם במגוון דרכים אלימות: היו שירו בו באמצעות רובה ציד, היו שניפצו אותו לרסיסים באמצעות מצ'טה, והיו שהסתפקו בלחבוט בו נמרצות עד שנשבר לחלוטין. אותה קבוצת מעריצים קוראת למעריצים נוספים של הביטקוין ברחבי העולם לנטוש את מכשירי האייפון - ולהשתמש אך ורק בדגמים של החברות המתחרות.

לאתר פורבס ישראל

הסיבה העומדת מאחורי קריאה זו היא "מלחמת החרמה" לדבריהם, אשר מנהלת חברת אפל במטבע הביטקוין. כפי שיעידו מעריצי המטבע הווירטואלי אשר מחזיקים במכשיר האייפון, אפל חוסמת באופן שיטתי אפליקציות אשר מאפשרות למשתמשים לסחור באמצעות המטבע. האפליקציה הפופולרית Coinbase's Wallet, אשר מאפשרת שליחה וקבלה של המטבע, סולקה מחנות האפליקציות של אפל מספר ימים לאחר שעלתה לאוויר. גם Gliph, אשר מאפשרת שורה של פעולות מוניטריות, לרבות תשלום וקבלת ביטקוינס, הורשתה להישאר בחנות הווירטואלית של אפל אך ורק לאחר שמחקה את אפשרויות המסחר בביטקוין. אמנם במהלך השנים האחרונות באפל נמנעו מלפגוע באפליקציית Blockchain, אך במהלך השבוע החולף גם הקו הזה נחצה - כשהאפליקציה, אשר הפכה לפופולרית במיוחד בקרב חברי קהילת הביטקוין, סולקה מה"אפל סטור" גם היא.

בחברת Blockchain אמנם מאוד לא אוהבים את ההרחקה מחנות האפליקציות הווירטואלית הגדולה בעולם, אך בהחלט יכולים להיות מרוצים ממסע יחסי הציבור אשר לו זכו עקב כך. בימים האחרונים בחברה ליבו את האש, כשהפיצו בכל התקשורת השונים את "הסיבה האמיתית" לדבריהם, בגינה יצאה אפל למלחמת החרמה בביטקוין. לפי אנשי החברה, באפל מתכננים להשיק בקרוב את טכנולוגיית ה-iPayment, הידועה בציבור הרחב בתור "הארנק הדיגיטלי" של אפל. לטענתם, הסיבה היחידה לכך שאפל החליטה למחוק את כל האפליקציות האלו מהחנות שלהם היא אחת - הפחד מתחרות על שוק התשלום הווירטואלי.

באפל אמנם סירבו להגיב לטענות, אך בהתבסס על שיחות קודמות אשר קיימנו עם בכירים בחברה ועם פעילים שונים אשר מכירים את התחום מקרוב, בהחלט ניתן להעלות על הדעת גורמים נוספים לפעולותיה של אפל כנגד האפליקציות האלו. חשוב לזכור, לדוגמא, כי מטבע הביטקוין אמנם צובר פופולריות מיום ליום - אך מעמדו המשפטי עדיין מוטל בספק במדינות רבות ברחבי העולם, וכי שמו נקשר לא פעם בעבר עם אתרים זדוניים אשר עסקו בפעילות בלתי חוקית - עליה שילמו הגולשים באמצעות הביטקוין - אחריו לא ניתן לעקוב. עקב כך, בארה"ב כל חברה אשר מאפשרת מסחר בביטקוין נדרשת לשורה ארוכה של אישורים והיתרים רגולטוריים מהשלטון.

מטבע ביטקוין. AP
בימים אלו נדרשים לנושא הביטקוין גם שורת גורמי ממשל בארה"ב ובעולם כולו/AP

כבר שנים שאפל ידועה לשמצה כגוף שמרני למדי, והדבר נכון במיוחד כשהוא נוגע לחנות האפליקציות הווירטואלית שלה (מגוון רחב של אפליקציות נפסלו לאחר שעלה החשד כי הן מכילות תכנים לא ראויים, דוגמת פורנוגרפיה). וכששמו של הביטקוין מוזכר לא פעם בהקשרים חשוכים המאפשרים פעילות לא חוקית ברשת האינטרנט, נראה כי באפל החליטו להחרים באופן גורף כל אפליקציה אשר עשויה לקשר אותם אל הנושא השנוי במחלוקת.

בימים אלו נדרשים לנושא הביטקוין גם שורת גורמי ממשל בארה"ב ובעולם כולו, אשר יכריעו בקרוב בדבר מעמדו החוקי של המטבע. בעוד מעריציו טוענים כי מדובר במטבע המעצים את זכויות הפרט והדמוקרטיה בעידן הרשת, מדינות רבות חוששות מפני אובדן השליטה ויכולת המעקב אחר תנועת הכספים במדינה - אשר תשמש קרקע פורה למגוון רחב של עבירות על החוק ול"מכבסות כספים" ווירטואליות. גם לבאי אולימפיאדת החורף הנערכת בימים אלו בסוצ'י, רוסיה, לא כדאי נסות ולשלם על שירותים שונים באמצעות הביטקוין, שכן שלטונות המדינה אסרו על מסחר בביטקוין בשטחה לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully