וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בבורסה; מבטח שמיר הוסיפה 5.2%

קובי ישעיהו

10.2.2014 / 17:49

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט. המלצות מנוגדות לטבע מגולדמן זאקס ומריל לינץ'. מחזור המסחר הסתכם בכ-978 מיליון שקל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ב') בירידות שערים במדדים המובילים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד המעו"ף ומדד ת"א 100 איבדו מערכם כ-0.4%, כאשר מניות הביוטק והתקשורת - ביניהן אופקו הלת', פריגו וטבע - הכבידו על המסחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-978 מיליון שקל.

בנק ישראל פרסם היום את הפרוטוקול מהדיון האחרון של הוועדה המוניטרית. המשתתפים בדיון מחליטים על גובהה הרצוי של ריבית בנק ישראל. בדיון על הריבית לחודש פברואר התקבלה ההחלטה להותיר את הריבית על כנה, ברמה של 1%. ההחלטה התקבלה פה אחד. בדיון צוין כי האינפלציה בפועל ב-12 החודשים האחרונים, וכן הציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה שמספקים - המקורות השונים, נמצאות בטווח היעד מעט מתחת למרכזו. על כן סביבת האינפלציה אינה – מצריכה שינוי במדיניות.

בארה"ב לא צפויים להתפרסם היום נתוני מאקרו.

אתמול ננעל המסחר בבורסה (א') בעליות שערים נוכח הסנטימנט החיובי בוול סטריט ולאחר שמדד הנאסד"ק זינקה ב-2.8% במהלך סוף השבוע. מניות הגז והנפט כמו גם טבע ופריגו, רשמו ירידות חדות והכבידו על מדד המעו"ף, שננעל לבסוף בעלייה של כ-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-605 מיליון שקל.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

המלצות מנוגדות לטבע

מבין המניות שבלטו בשוק אתמול, מניות "לוויתן" - רציו (49.00+0.41%), אבנר (324.3+0.37%) ודלק קידוחים - ריכזו עניין רב וסגרו בירידות לאחר גיבוש מזכר ההבנות עם חברת וודסייד האוסטרלית לכניסה למאגר הגז. וודסייד תרכוש 25% מהמניות תמורת 2.7 מיליארד דולר.

תרופת הקופקסון הצילה את התוצאות הפיננסיות של טבע (15,640.00-0.51%) בשנת 2013 - כך סבורים בגולדמן זאקס. בגולדמן ממליצים "מכירה" למניות טבע, במחיר יעד של 40 דולר, שנמוך ב-10% ממחיר המניה. מנגד, במריל לינץ' ממליצים על "קנייה" במחיר יעד של 53 דולר, 19% מעל מחיר השוק.

מבטח שמיר (12,500.00+5.22%) רושמת עלייה חדה. הבוקר דיווחנו כי עסקת מכירת תנובה לתאגיד המזון ברייט פוד נכנסת להילוך גבוה. בימים הקרובים יגיעו נציגי ברייט פוד לישראל לשם ביצוע בדיקת נאותות לחברה. דיווח על כך מסרה תנובה לחברי הדירקטוריון בישיבה האחרונה שהתקיימה לפני כשבועיים. שווי תנובה לפי מתווה העסקה צפוי לעמוד על 2.5 מיליארד דולר, כ-8.75 מיליארד שקל.

ביונדווקס (72.7+11.85%) דיווחה הבוקר כי נתקבל אישור לרישום פטנט ממשפחת חיסונים מולטימריים בהונג קונג עבור החיסון האוניברסאלי לשפעת וכן אישור כי הסתיים הליך הבחינה בנוגע לרישום הפטנט בארה''ב.

חברת ביולייט (20.9) דיווחה על התחלת ניסוי קליני של החברה הבת דיאגנוסטיר לאבחנה, התאמת טיפול ומעקב אחר טיפול בסינדרום העין היבשה. התוצאות צפויות כבר ברבעון הרביעי השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully