וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בוול סטריט; סודה סטרים זינקה 7.7%

משה גולן

10.2.2014 / 23:13

בינואר המשקיעים משכו 22.3 מיליארד דולר מקרנות הסל המנייתיות בארה"ב. ג'י.פי מורגן העלה את מחיר היעד של פרוטליקס. אייקן נסוג מדרישתו שאפל תבצע תוכנית לרכישה עצמית

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה ובאסיה מוקדם יותר היום. ללא נתוני מאקרו מהותיים, כיוון השווקים מושפע בעיקר מהדוחות הכספיים של חברות הענק, מהחשש לתיקון נרחב בשווקים ובציפייה דרוכה לקראת נאום שתישא מחר יו"ר הפד ג'נט יילן.

בסוף השבוע ננעלו המדדים המרכזיים בוול סטריט בעליות שערים, חרף נתוני תעסוקה פושרים במיוחד. המשק האמריקאי הוסיף בחודש ינואר 113 אלף משרות, הרבה מתחת לצפי האנליסטים בשוק שעמד על יצירה של עד כ-190 אלף משרות. עם זאת, שיעור האבטלה ירד לרמה של 6.6% בעוד הצפי בשוק עמד על כי הוא יוותר על כנו ברמה של 6.7%. הירידה נובעת מהירידה בשיעור ההשתתפות במעגל העבודה, שנמצא ברמות שפל של 36 חודשים. שיעור ההשתתפות עלה מעט ל-63%, לעומת 62.8% בדצמבר.

מחר יו"ר הפד החדשה ג'נט יילן תדבר בקונגרס על המדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי, לראשונה מאז הושבעה לראשות הפד לפני כשבוע. רבים ממתינים בדריכות למוצא פיה, בהתחשב בכך שהיא נחשבת לתמוכת נלהבת בתוכניות להקלה כמותית.

מאחר והיום לא יתפרסמו נתוני מאקרו, המשקיעים עסוקים בשאלה האם השווקים צועדים לעבר תיקון רשמי, כלומר ירידה של 10% לפחות או שמא הם יסתפקו בתיקון קטן יותר. לפי חברת המחקר Lipper, חודש ינואר היה החודש שבו המשקיעים ברחו משוק המניות, כאשר המשקיעים משכו 22.3 מיליארד דולר מקרנות הסל (ETF) המנייתיות בארה"ב, בשבוע שהסתיים ב-5 בפברואר. למעשה, מדובר בפדיונות השבועיים הגבוהים ביותר, מאז השיא הקודם שנרשם בשבוע שהסתיים ב-25 ביוני 2008, אז המשקיעים משכו 19.5 מיליארד דולר מהקרנות המנייתיות.

"בדרך כלל שמתחילה טלטלה בשווקים מתפתחים ובמטבעות של מדינות שונות בעולם, הזהב מתחזק. אבל אם הזהב יתחזק זה ירים כרטיס אדום בפני הפדרל ריזרב ולכן אני חושב שהפד יימנע את התחזקות הזהב", טוען הכלכלן הפסימי ריצ'רד ראסל.

מנגד, לאזלו ביריני, מייסד חברת Birinyi Associates, מציג גישה שורית יותר וסבור כי מדד ה-S&P יטפס לרמה של 1,900 נקודות לכל היותר עד סוף הרבעון השני. לדבריו, זה טבעי שיש תיקון קל בשווקים כאשר קיימים בעיות בטורקיה וארגנטינה.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

ג'י.פי מורגן העלה את מחיר היעד של פרוטליקס (4.74+3.04%) לרמה של 7 דולרים למניה, יותר מ-50% מהמחיר שבו היא נסחרת כיום.

המשקיע האקטיביסט קארל אייקן הודיע היום שהוא נסוג מהדרישה שלו מאפל (528.99+1.79%) לבצע תוכנית נרחבת יותר לרכישה עצמית של מניותיה. זאת בשל חוסר שיתוף הפעולה מבעלי המניות האחרים.

מניית סודהסטרים (40.45+7.67%) עמדה במוקד, בעקבות ההסכם לפיו קוקה קולה רוכשת 10% מההון של Green Mountain Coffee Roasters, המתחרה של סודהסטרים. כיצד ישפיע המהלך על עתידה של החברה הישראלית?

מניית מקדונלדס (94.83-1.14%) ריכזה עניין לאחר שדיווחה על עלייה של 1.2% במכירות הגלובליות שלה בחודש ינואר.

חברת Loews (43.22-4.34%) דיווחה על הפסד של 198 מיליון דולר או 51 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2013, זאת בהשוואה להפסד של 32 מיליון דולר או 8 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2012. הכנסות החברה צמחו ב-5% ל-3.89 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully