וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מזדקנת: שוק בתי האבות משגשג

גורדון ג. צ'אנג, פורבס

11.2.2014 / 8:50

עד שנת 2025 בסין יחיו כ-450 מיליון קשישים, והיזמים מזהים הזדמנות להשקעה בטוחה. בשנים הקרובות צפוי ענף הדיור המוגן במדינה ליהנות מצמיחה מסחררת

זקני סין מודאגים. בתי האבות במדינה עולים על גדותיהם והסיכוי להשיג מקום פנוי שואף לאפס. לבית האבות המבוקש ביותר בביג'ין למשל יש רשימת המתנה של 10,000 איש ו-12 מיטות שמתפנות מידי שנה.

לאתר פורבס ישראל

מדוע העובדה הזו מעניינת אתכם אתם שואלים? ובכן, נראה כי אם יש השקעה אחת בטוחה בסין בשנים הבאות היא במיזמי דיור מוגן לאוכלוסיה המבוגרת במדינה. אחרי הכל, אין מחסור בסינים מזדקנים: עוד סוף 2012 היו 194 מיליון אזרחים מעל גיל 60 ועד 2025, המספר יטפס אל מעל ל-480 מיליון - כשליש מתושבי סין. האומה הסינית תתמודד עם בעיית הזדקנות אוכלוסייה החמורה ביותר בעולם.

בסין שבה כיבוד ההורים נחשב "למעלה הראשונה מבין 100 מעלות טובות", נהגו ההורים המזדקנים לחיות עם בניהם ובנותיהם. הדבר משתקף באחוז המיטות בבתי האבות ברחבי המדינה המסוגלות לתת מענה רק ל-2.1% מהאוכלוסייה המזדקנת, לעומת 5%-7% במערב. ואולם, מנהג המגורים המשותפים של 3 דורות הולך ונעלם מסין האורבנית ומהחברה העוברת מודרניזציה מהירה.

המדיניות הרשמית של השלטונות היא לשאוף ל-90% מבוגרים שגרים בביתם, 7% שמקבלים טיפול ממשלתי, ו-3% שנמצאים במוסדות פרטיים, וכך הולכות ותופסות את החלל הריק יוזמות פרטיות. זאנליאן פנג מאוניברסיטת בראון ועמיתיו סקרו את בתי האבות ב-7 ערים סיניות ודיווחו ב-2011 שרובם הגדול נבנה מכסף של משקיעים פרטיים, עם תמיכה מזערית של הממשלה.

המחקר גם ציין כי הענף גדל במהירות עם יזמים סינים רבים שמוצאים דרכים קלות לעשות כסף. כך למשל מוסבים בתי מלון פרטיים כושלים לבתי אבות מצליחים, אך גם יזמים זרים מזהים את הפוטנציאל העסקי שבמצב ורואים בחיוב את מדיניות ממשלת סין המעודדת פעילות עסקית זרה בענף. מספר חברות זרות כבר "מלכלכות את ידיהן בפרויקטים בסין, בתקווה כי הבירוקרטיה והרגולציה המקומיים לא יהוו מכשול. ההערכות הן כי הצורך בהקמת מערך תמיכה למזדקנים יהיה כה גדול בסין, עד כי כל המכשולים יוסרו ותינתן למשקיעים הזרים יד חופשית לבצע את מלאכתם.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully