וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלת האשראי: "לא הייתה זליגת מידע עקב התקלה"

מנכ"ל חברת הסליקה הסביר את הגורמים לתקלת האשראי שאירעה בבוקר ואמר כי היא נגרמה עקב בעיה במעבר למערכת חדשה. "אני מצר על התקלה, נשתדל שזה לא יקרה שוב"

צילום: קובי אליהו, טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (חמישי) בבניין כלל בתל אביב הסביר גדעון מילוביצקי, מנכ"ל חברת הסליקה שב"א - שירותי בנק אוטומטיים, את הסיבות לתקלה שגרמה הבוקר להשבתה של כמעט שלוש שעות במערכות התשלום באשראי בחנויות השונות. מילוביצקי הסביר כי התקלה נגרמה בעקבות מעבר של החברה לפני ימים אחדים לעבודה באמצעות תוכנה חדשה. "עד לא מזמן התהליך היה ידני, לאחרונה הפעלנו תכנית אוטומטית. בעקבות טעות הופעלה התוכנה פעם נוספת באופן ידני וזה היה תסריט שלא נחזה בבדיקות האיכות שערכנו. מדובר בטעות בתיקון תוכנה במעבר לפרוצדורה חדשה", אמר מילוביצקי.

עוד בנושא:
רמי לוי: "הפסדתי מיליון שקל בגלל התקלה באשראי"
תקלה בתשלום בכרטיסי אשראי בבתי עסק בכל הארץ

לדברי מילוביצקי, מכיוון שהפרמטר שהוזן באופן שגוי היה שער הדולר, הושפעו מהתקלה רק עסקאות דולריות ורק חלק ממסופי האשראי של יצרן מסוים התנהגו באופן לא צפוי ולכן אירעה התקלה. "חזרנו לשגרה מלאה וחשוב להדגיש שהמערכות לא היו תחת התקפות סייבר ולא הייתה כל זליגת מידע", הדגיש מילוביצקי "אני מצר על מה שהיה ואנחנו נשתדל שתקלה מסוג כזה לא תקרה שוב".

מוקדם יותר אמר רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה כי התקלה גרמה לו נזק כספי. "לקוחות מילאו עגלות, הגיעו לקופה והתאכזבו כי כרטיס האשראי לא עבר. בהתחלה חשבו שהבעיה עם הלקוחות, אחר כך שהתקלה אצלנו ורק מאוחר יותר הבנו שמדובר בתקלה ארצית. התקלה נמשכה בין שעה וחצי לשעתיים. יש נזק כספי ואובדן מכירות של כמיליון שקל", אמר לוי.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully