וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת "גלובס": כמה יעלה לחגוג את פסח בחו"ל?

ספיר פרץ-זילברמן

15.2.2014 / 8:58

מחירי הטיסות לימי החג מתחילים לטפס. מי שטרם הזמין חופשה וטיסה יגלה פערים גדולים בין המחיר בחג לבין המחיר כמה ימים קודם, כך שעבור משפחה מגיעים הפערים לאלפי שקלים

300 אלף ישראלים ויתרו בפסח הקודם על אכילת מצות בארץ הקודש לטובת חופשת חג מעבר לים, וכך צפוי לקרות גם בפסח השנה. סוכני נסיעות מדווחים בימים אלה על תנועה ערה בערוצי ההזמנות ליעדים רחוקים כמו ארה"ב (בעיקר ניו-יורק) והמזרח הרחוק (ובעיקר תאילנד), ומאידך על תנועת הזמנות דלילה בהרבה, לפי שעה, של יעדי "בטן גב" באזור הלבנט, המאופיינים יותר בהזמנות של הרגע האחרון.

"חופשת פסח במרחק חודשיים בלבד. לחלקנו זה נראה עוד הרבה זמן, אבל יש כאלה שכבר הזמינו לפני חצי שנה ואפילו לפני 8 חודשים טיסות לארה"ב או למזרח הרחוק", אומרת גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס. "הישראלים הבינו שכדאי ונכון להזמין כמה שיותר זמן מראש חופשת פסח כדי ליהנות מרמות מחירים נמוכות יותר".

גם בקשרי תעופה מדברים על הפופולריות של הזמנה מוקדמת כדרך לחיסכון כלשהו בעלויות המטורפות של חופשת פסח בחו"ל. לדברי יורם מוטעי, מנכ"ל החברה, "ניכר גידול בכמות הישראלים המזמינים חופשת פסח מבעוד מועד, וזה קורה לא רק בגלל היתרון הצרכני (מחירים), אלא גם בגלל יתרון המגוון. למשל, הרצון לשריין מראש את המלון/החדר/הריזורט בו ביקרו בחופשה קודמת ורוצים לשוב אליו, מה שמאוד קשה לעשות כשמזמינים ברגע האחרון ובשיא הביקושים".

ברוריה חן, מנכ"לית טיילת טראוול המשווקת חבילות נופש לכרתים, טוענת שניתן לחסוך עד כ-10% ברכישה עכשווית של חבילות נופש באי בפסח. עוד לדבריה, לא כל הקהל הישראלי מעכל את שובה של טורקיה למפת יעדי פסח, ולכן צפויה נהירה ליוון.

יעדי הלואו-קוסט קצת יותר זולים

סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו, מוסיף כי פתיחת השמיים לטיסות הלואו-קוסט משפיעה אף היא על תעריפי פסח. "השנה ריבוי טיסות הלואו-קוסט למספר יעדים - בעיקר למערב אירופה כמו ברלין, פרג ובודפשט - מוריד את רמות המחירים ב-10%-15%".

על ההשפעה של רפורמת השמיים הפתוחים על מחירי הטיסות בחג ניתן ללמוד בעקיפין - כפי שמעיד אייל אזולאי, מנכ"ל ממסי, רשת סניפים למטייל העצמאי בחו"ל - גם מייעוץ למסלולי טיול וגם ממכירת מדריכי טיולים מודפסים: "אנו עדים לגידול של 30% בהזמנות לייעוץ מסלולים ליעדים באירופה אליהם יטוסו בפסח חברות לואו-קוסט. על ההשפעה של הלואו-קוסט ניתן ללמוד בעקיפין גם מעלייה במכירת מדריכי טיולים מודפסים ליעדי לואו-קוסט דוגמת פראג".

לטוס כמה ימים קודם ולחסוך

דרך אחרת לחסוך במחירים המשוגעים של פסח היא יציאה לחופשת פסח רגע לפני ערב החג. מבדיקה שערכנו מתברר כי יציאה לחופשה מספר ימים בודדים לפני ערב החג - החל ביום שני 14 באפריל - יכולה להוזיל את הסיפור במאות דולרים לאדם בהשוואה למחירים שתידרשו לשלם בחול המועד פסח. מצאנו שהמחירים נמוכים יותר, גם אם תאריך החזרה מחו"ל גולש אל תוך חול המועד פסח.

כך למשל, ניתן לחסוך 430 דולר (כ-1,500 שקל) אם טסים לניו-יורק עם אל-על כשבוע לפני ערב החג: 1,051 דולר ליציאה ב-8 באפריל (וחזרה ב-15 אחרי ערב חג פסח) - לעומת 1,481 דולר לאותה טיסה כשבוע ימים אחרי (יציאה ב-14 לחודש, ערב החג). גם מי ששם את פעמיו לרומא מספר ימים לפני ערב חג (יציאה ב-6 בחודש) יחסוך סכום לא מבוטל של 305 דולר (כ-1,070 שקל).

"מי שחכם ולא רוצה לשלם את המחירים המשוגעים של ערב חג, כדאי שישקול יציאה לחופשת חג כשבוע ימים לפני ליל הסדר. זה כדאי כי גם הילדים כבר יוצאים לחופש חג מבית-הספר", אומר קרסו מאיסתא, ומציין כי תאריך היציאה הוא שקובע את התמחור הנמוך יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully