וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אחראים לכסף שאנשים שילמו לענבל אור"

אורי חודי ושלומית צור

16.2.2014 / 16:20

בעלי הקרקע שהדיחו את ענבל אור מבבלי: "המפונים צריכים לשכוח מהחלומות שהבטיחו להם". לטענת עוה"ד של ענבל אור, רוכשי הדירות בקבוצת הרכישה יקבלו את כספם בחזרה

ענף הנדל"ן ממשיך לסעור בעקבות עסקת המיליונים שנחתמה ביום חמישי בערב על הקרקע בגבעת עמל ב'. את ענבל אור שניסתה לגבש קבוצת רכישה על הקרקע בשנים האחרונות, החליפה נורית כוזהינוף, שרכשה את הקרקע בכ-200 מיליון שקל.

שלושה ימים לאחר שנחתמה עסקת הרכישה של הקרקע בבבלי בין בעלי הקרקע, משפחת אברמוביץ' ומשפחת זייתוני, לבין נורית כוזהינוף, מספרים בעלי הקרקע החדשים כי לאחר החתימה על העסקה ביום חמישי האחרון, החלו בעלי הקרקע החדשים ועורך דינם, עו"ד אביב טסה, לקבל טלפונים רבים של רוכשי דירות בפרויקט "אור בבלי" שהצטרפו לקבוצת הרכישה שארגנה אור. הרוכשים מבקשים לברר מה יעלה בגורל העסקה.

"אני מקבל טלפונים והודעות בימים האחרונים מאנשים ששואלים אותי מה עם הדירה שלהם בבבלי ומה עם הכסף שהעבירו", מספר טסה, "אני מבהיר לכולם, וזה המקום גם להבהיר לכל מי שהיה מעורב בעסקה מול ענבל אור, שאין שום קשר בין העסקה ההיא לעסקה שלנו. אנחנו לא אחראים לכסף שאנשים שילמו לענבל אור וכל שאלה לגבי פרויקט אור בבבלי צריך להפנות אליה".

בסביבתה של אור מבהירים כי הכספים של רוכשי הדירות שהצטרפו לקבוצת הרכישה שארגנה אור ושלא יצאה אל הפועל, מופקדים בנאמנות אצל עורכי הדין דבידוב ויובל קלנסקי ממשרד עורכי הדין דבידוב קלנסקי ושות'. "אנחנו לא ממתינים שיתקשרו אלינו, אנחנו פונים לכל הרוכשים שקנו דירות אצל ענבל אור כדי להחזיר להם את כספם ומדובר בעשרות רבות של רוכשים", מסר דבידוב ל"גלובס".

בשיאו של שיווק הפרויקט, הודיעה אור לפני כמה חודשים כי אחד מרוכשי הדירות באור בבלי הוא לא אחר מאשר אחיו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, אבינועם ברוג. לשאלת "גלובס" האם דורש את כספו בחזרה, השיב ברוג כי "עוד לא יבשה הדיו מההודעה שהופצה כי רכשתי דירה בפרויקט, וביטלתי את העסקה כבר אז".

עוד סיפר היום טסה כי גם בכל הקשור למשפחות המתגוררות היום בגבעת עמל ב', על המגרש שרכשה כעת משפחת כוזהינוף, יש לעשות הפרדה בין הסכמים שנחתמו בעבר ובין המעמד המשפטי של אותם האנשים.

"צריך להבין קודם כול שיש הבדל משמעותי בין הקרקע שעכשיו רכשה משפחת כוזהינוף לבין הקרקע שעליה תשובה בונה את הפרויקט. שם מדובר באדמת מדינה ואצלנו מדובר בקרקע פרטית לחלוטין. אין התחייבויות מדינה על השטח שלנו למפונים, ויש פסקי דין שונים לגבי כל אחד שמתגורר שם. בכוונתנו עכשיו לשבת ולחשוב כיצד נפעל בסוגיה הזו ונכון לעכשיו אנחנו ממשיכים עם ההליכים המשפטיים הקיימים", אמר טסה.

באותו הזמן, הוא אינו שולל אפשרות של דיבורים מול אותן משפחות אבל מדגיש: "הם צריכים לשכוח מכל החלומות שהבטיחו להם. אין מחלוקת שלגבי רובם המכריע יש פסקי דין לפינוי ללא פיצוי, ויש אפילו כאלו שבית המשפט קבע שצריכים לשלם עוד דמי שימוש למדינה על כל השנים שהתגוררו במקום. נכון להיום אין דיבורים ויש מערכת משפטית, אבל אנחנו לא שוללים את האפשרות שנדבר עם האנשים בשלב מאוחר יותר בצורה מסודרת, בתנאי שהם יבינו את מצבם המשפטי כיום".

נכון להיום, לאחר רכישת הקרקע בכ-200 מיליון שקל, משפחת כוזהינוף טרם החליטה כיצד יקודם הפרויקט, אם כפרויקט יזמי או כקבוצת רכישה. "ייבנו על המגרש שני מגדלי מגורים וכבר יש לנו התעניינות לרכישה. עוד לא הוחלט אם זה יהיה פרויקט שיכלול 145 דירות או 170 דירות, ייתכן שתמהיל הדירות ישתנה. טרם הוכרע כיצד ייבנה או ישווק הפרויקט". אם בסופו של דבר ישווק הפרויקט כקבוצת רכישה, לא מן הנמנע שמי שיגבש אותה יהיו רוני מאנה וגיא בלושינסקי שהיו מעורבים בשלבים שונים של גיבוש עסקת רכישת הקרקע. את המוכרים, משפחת אברמוביץ' ומשפחת זיתוני, ייצגו עוה"ד גבי מויאל מאיר ויעל אוריאלי ממשרד המבורגר עברון.

גיבוש העסקה לרכישת הקרקע, המשתרעת על כ-8 דונם בהמשך של רחוב פעמוני בשיכון בבלי, ארך כמה שבועות. על המגרש תב"ע מאושרת לבניית 145 דירות מגורים בשני בניינים. בעלי הקרקע החדשים צפויים להתמודד כעת עם המחזיקים בקרקע שקיבלו בעבר הבטחות לפיצוי משמעותי מענבל אור ומצאו עצמם כעת עומדים מול צווי פינוי. הפיצוי שהבטיחה אור למחזיקים בקרקע עמד על כ-80 מיליון שקל בסך הכול. לכל אחד מהם הובטח פיצוי ללא קשר אם עומד כנגדו צו פינוי או לא.

אחד ממחזיקי הקרקע במגרש המדובר אמר היום ל"גלובס" כי הם מצפים מרוכשי הקרקע החדשים להתחשב במצבם: "יש הבדל בין משפחה למשפחה. יש זכויות ויש צווי פינוי. ההצעה שהציעה לנו ענבל אור הייתה מוצא מצוין לכמה משפחות שנמצאות במצב קשה. אנחנו מצפים שידברו איתנו ושיציעו לנו פיצוי קרוב לזה שהציעה אור. אחרת יש כאן אנשים שינקטו צעדים".

כזכור, על המגרש שנרכש כעת ניסתה ענבל אור לשווק את פרויקט אור בבבלי במשך תקופה ארוכה. אור חתמה לפני כשנתיים על הסכם אופציה לרכישת הקרקע, ושילמה על האופציה סכום לא מבוטל בגובה כ-10 מיליון שקל. למרות מאמצי שיווק אדירים של אור, שכללו פרסום רחב היקף וכנסי מכירות במלון הילטון, העסקה מעולם לא הבשילה לכדי מימוש ובעלי הקרקע ניהלו משא ומתן מול גורמים אחרים לרכישת הקרקע, משא ומתן שהבשיל בסוף השבוע האחרון לידי עסקה.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully