וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ביטלה הקמת המגדל הפרטי ברמב"ם

סטלה קורין-ליבר, משה ליכטן

18.2.2014 / 14:48

החשבת הכללית באוצר מביעה התנגדות חד-משמעית לבניית בית-חולים החירום במתכונת הבעלות הפרטית. מעבירה 20 מ' ש' להשלמת פרויקט ביה"ח הממוגן

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, פנתה היום (ג') במכתב למנהל רשות המקרקעין בנצי ליברמן וביקשה לבטל את עסקת המקרקעין שבוצעה על ידי המינהל ובי"ח רמב"ם ואגודת הידידים שלו.

פנייה מקבילה ביצעה החשבת בשעות האחרונות למנהל בית החולים רמב"ם פרופ' רפי ביאר וגם לחברת ק.מ.ר קידום מרכזים רפואיים הקשורה לאגודת הידידים ובו התנגדות חד-משמעית לבניית בית חולים החירום במתכונת הבעלות הפרטית כפי שהיא מתבצעת על ידי רמב"ם, והודעה רשמית על כך שהמדינה פועלת להעברת מלא הזכויות על הקרקע לידיה.

כמו כן, הודיעה החשבת על העברה מיידית של 20 מיליון שקל להשלמת פרויקט בית החולים הממוגן והתנאי לסכום המקביל הנוסף יהיה רישום הערת אזהרה על הנכס לטובת המדינה.

בעסקה המדוברת, שנחשפה לאחר תחקיר "גלובס" באמצע דצמבר, מכר המינהל בפטור ממכרז את חלקו בקרקע לחברת ק.מ.ר, חברה פרטית המגדירה עצמה לתועלת הציבור שנרשמה על ידי אגודת ידידי רמב"ם.

עכשיו כותבת עבאדי-בויאנג'ו לליברמן כי לאחר בחינה יסודית של התהליך הסתבר כי ההחלטה לאשר את המכירה בפטור ממכרז נעשתה על בסיס מצג מטעה, תוך הטעיית הגורמים המוסכמים ברשות המקרקעין, כאילו המדינה עומדת מאחורי העסקה, וכאילו מכירה זו מבוצעת על דעת משרד הבריאות.

בפניית החשבת לפרופ' ביאר נאמר כי תבוצע העברה מיידית של 20 מיליון שקל לבית החולים לטובת השלמת הבינוי של בית החולים הממוגן, כאשר יתרת הסכום, עוד 20 מיליון שקל, יועברו רק לאחר שתרשם הערת אזהרה על הקרקע לטובת המדינה. עוד אומרת החשבת לבית החולים כי היה והבעלות המלאה של בית חולים החירום לא תועבר למדינה תוך פרק הזמן שנקבע, ולא יוסדרו כל זכויות המדינה, תפעל על פי הסמכויות הקבועות לה בחוק כממונה על כלל נכסי המדינה.

הפרשנות הניתנת לכך היא שהחשבת בפעילות משותפת עם משרד הבריאות ומשרד המשפטים תפעל לקיזוז כל הכספים המועברים לבית החולים על ידי המדינה וכן יישקלו צעדים אישיים כנגד גורמים בכירים בהנהלת בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully