וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה במגמה מעורבת; טבע עלתה ב-2.4%

עדי בן ישראל

18.2.2014 / 17:45

ביפן נרשמו עליות חדות לאחר שהבנק המרכזי דבק בתוכנית רכישות האג"ח האגרסיבית. מסחר מעורב באירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-896 מיליון שקל

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת על רקע מגמה מעורבת באירופה, בעוד בורסות אסיה נסחרו בשיא של 3 שבועות בעיקר בגלל זינוק חד בטוקיו, ובוול סטריט חזרו מחופשת יום הנשיאים שבגינה לא התקיים אמש מסחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-896 מיליון שקל.

ביפן נרשמו הבוקר עליות חדות נוכח הצהרתו של הבנק המרכזי היפני כי הוא ימשיך בתוכנית רכישת הנכסים הפיננסיים האגרסיבית במדינה. מנגד, בסין יורדים המדדים לאחר שהבנק המרכזי ממשיך לרסן את ההלוואות במערכת הבנקאית. בארה"ב לא יפורסמו היום נתוני מקרו חשובים; בצהריים יפורסם מדד האמפייר לבחינת הייצור באזור ניו יורק, אך הנתונים החשובים של השבוע - נתוני דיור ואינפלציה - יפורסמו בימים הבאים.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

טוביה לוסקין פוטר מתפקיד מנכ"ל גבעות

מבין המניות הבולטות היום בשוק, בי קומיוניקיישנס (4,860-0.67%), החברה האם של בזק (565.00+0.12%), ריכזה עניין על רקע חשיפת "גלובס" כי טדי שגיא מכר שליש מהחזקתו במניה בעסקה מחוץ לבורסה, לאחר שהרוויח כמעט 50% ב-7 חודשים.

מנכ"ל גבעות (3.6+9.09%) טוביה לוסקין פוטר סופית מתפקידו - כך דיווחה הלילה שותפות חיפושי הנפט בדיווח לבורסה. אלוף (במיל') גיורא איילנד, ששימש כיועץ מיוחד לגבעות, מונה למנכ"ל זמני. לוסקין החל לכהן בתפקיד המנכ"ל ב-13 באוגוסט 2010. הסיבה הרשמית לפיטורים, כפי שדווח לבורסה, הינה "חילוקי דעות וחוסר שביעות רצון של הדירקטוריון מתפקודו כמנכ"ל".

בבנק דיסקונט (625+0.11%) אושרה אתמול מדיניות התגמול של המנכ"לית הטרייה לילך אשר-טופילסקי. שכר הבסיס של אשר-טופילסקי יעמוד על 2.35 מיליון שקל השנה, ותקרת השכר עומדת על 6.5 מיליון שקל. היא צפויה לקבל בונוס של חצי מיליון שקל בגין גיוסה.

מניית בריינסוויי (5,384-2.09%) המשיכה לבלוט לאחר שקפצה אתמול במחזור חריג על רקע חוזה חדש בסקנדינביה. החברה הציבה מערכות שלה בבית החולים האוניברסיטאי Karolinska. המערכות ישמשו לטיפול קליני בחולי דיכאון ויהוו אלטרנטיבה טיפולית לתרופות וטיפול בשוק חשמלי (ECT), במדינה בה אחוז הסובלים מדיכאון הינו מהגבוהים בעולם.

מניית נובה (4,110.00+3.71%) עלתה לאחר שהחברה דיווחה על זינוק של פי 4 ברווח הנקי שלה ברבעון הרביעי של 2013, לרמה של 4.2 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully