וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; טבע עלתה 2.3%

משה גולן

19.2.2014 / 23:32

מפרוטוקול הפד עולה כי ישנם חילוקי דעות בנושאים מהותיים בקרב חברי הבנק. בכיר בפד: הריבית תעלה באמצע 2015. בינואר נרשמה ירידה של 16% בהתחלות הבנייה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות, לאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת המדיניות האחרונה של הפד, ולאחר דבריו של בכיר הפד, שאמר כי העלאת הריבית הראשונה תהיה במחצית השניה של 2015. גם נתונים מאכזבים מסקטור הנדל"ן שפורסמו היום השפיעו על הסנטימנט.

מזג האוויר הקשה בארה"ב פוגע בסקטור הנדל"ן. בחודש ינואר נרשמה ירידה של 16% בהתחלות הבנייה, לרמה של 880 אלף בתים בשיעור שנתי, לעומת צפי האנליסטים ל-945 אלף, לאחר נתון של 1.05 מיליון בתים בדצמבר. במערב התיכון נרשמה נפילה של 68% בהתחלות הבנייה, במערב 17% ובדרום 13%. בצפון-מזרח ארה"ב, מנגד, נרשמה עלייה של 62%.

אישורי הבנייה נפלו לרמה הנמוכה מאז אוגוסט 2013, ירידה של 5.4% ל-937 אלף אישורים. במקביל פורסם היום מדד המחירים ליצרן, שעלה בשיעור של 0.2% בינואר. להוציא מזון ואנרגיה נרשמה עלייה של 0.4%.

דניס לוקהארט, ראש שלוחת הפד באטלנטה, אמר היום כי מוקדם מדי כדי לדעת מדוע הנתונים הכלכליים חלשים לאחרונה, ולצד זאת העריך כי תהיה השנה צמיחה גבוהה יותר בארה"ב. כמו כן הוא אמר כי רק ארועים דרמטיים ישנו את קצב צמצום הרכישות וכי העלאת הריבית הראשונה תתרחש במחצית השנייה של 2015.

חילוקי דעות בקרב חברי הפד

בכירי הפדרל ריזרב לא מסכימים ביניהם בנוגע לתחזית להעלאת שיעורי הריבית, התחזית הכלכלית, האינפלציה ומצב שוק העבודה, כך עולה מפרוטוקולי פגישת המדיניות של הפדרל ריזרב בינואר, אז הוחלט להמשיך לצמצם את היקף רכישות האג"ח החודשיות. זו הייתה הפגישה האחרונה בה יו"ר הפד היה בן ברננקי.

על פי הפרוטוקול, שפורסם הערב, מספר בכירים בפד מאמינים שיש להעלות את שיעורי הריבית כבר בזמן הקרוב. מהעבר השני, ישנם בפד מי שמאמינים שהכלכלה חלשה מדי אפילו כדי להמשיך עם צמצום ההקלה הכמותית. שלושה חברים בפד, דניאל טארולו, ריצ'ארד פישר וצ'ארלס פלוסר התנגדו להצהרת המדיניות, אולם בסופו של דבר, כאמור, הוחלט להמשיך לצמצם את תוכנית ההקלה הכמותית, ב-10 מיליארד דולר נוספים מדי חודש. התוכנית כוללת כעת הזרמה של 65 מיליארד דולר מדי חודש בדמות רכישות אג"ח, לאחר שעד לאחרונה עמד היקף הרכישות על 85 מיליארד דולר. חברי הפד הסכימו לדחות את הדיון בנושאים לעיל עד מארס, עם היו"ר החדשה ג'נט ילן.

גרף גלובס. גלובס
גרף גלובס/גלובס

שני גורמים מרכזיים מעיבים על המסחר בבורסות אירופה ובשווקים המתעוררים. התנגשויות חריפות בין מפגינים לבין כוחות המשטרה באוקראינה ובתאילנד גורמות לצניחה חדה בערכם של מטבעות השווקים המתעוררים. בנוסף, בבריטניה פורסם כי שיעור האבטלה נסק לרמה של 7.2% (שנתי) ברבעון האחרון של 2013. אנליסטים בשוק ציפו כי שיעור האבטלה ישאר על כנו ברמה של 7.1%.

יצרנית הרכב החשמלי טסלה (193.64-4.94%), שנחשבת לאחת המניות הלוהטות בוול סטריט לאחר שטיפסה לאחרונה לשיא כל הזמנים מעל 200 דולר, צפויה לדווח היום על רווח של 22 סנט למניה ברבעון האחרון של 2013.

יו"ר טבע (46.74+2.34%) פיליפ פרוסט אמר אתמול בראיון ל"בלומברג" שהוא עשוי לפרוש מתפקידו כבר בסוף השנה הנוכחית ולא להישאר עד תום הכהונה בסוף 2015.

גם חברת גרמין (51.68+9.56%) תדווח על תוצאותיה וצפויה לרשום רווח של 60 סנט למניה. חברת MGM Resorts International צפויה לדווח על הפסד של סנט אחד.

אתמול לאחר נעילת המסחר דיווחה על תוצאותיה ברבעון האחרון של 2013 חברת הרבלייף. רווחי החברה הסתכמו בכ-1.28 דולרים למניה, מעל צפי האנליסטים שעמד על 1.25 דולרים למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully