וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה נחמה מכר קומה ברוטשילד 1 ב-45 מ' ש'

שלומית צור

24.2.2014 / 16:30

הערכות: השיג תשואה של עשרות אחוזים לפחות תוך 4 שנים. נחמה מחזיק דירה נוספת המתפרשת על פני חצי קומה 15. גם אשת העסקים ליאורה עופר מנהלת מגעים למכירת דירתה במגדל

רוכשי הדירות במגדל רוטשילד 1 מממשים את השקעותיהם: ל"גלובס" נודע כי בשלושת החודשים האחרונים התבצעו במגדל היוקרתי למעלה מחמש עסקאות, שבהן מי שרכשו את הדירות על הנייר מחברת חבס בין השנים 2008-2010 מוכרים את דירותיהם ברווחים נאים.

עם המוכרים נמנים גם יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה ואשתו מירי. נחמה היום בעל השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל, שמכר את דירתו הכוללת 700 מ"ר בקומה 16 לתושב חוץ תמורת סכום המוערך בכ-45 מיליון שקל.

נחמה מחזיק בבעלותו דירה נוספת המתפרשת על פני חצי קומה 15, אותה משאיר כרגע בבעלותו ועל פי הערכות צפוי לעבור להתגורר בה. בנוסף, נודע ל"גלובס" כי גם אשת העסקים ליאורה עופר מנהלת מגעים למכירת דירתה במגדל.

עסקאות נוספות שבוצעו במגדל כוללות ברובן דירות של כ-300 מ"ר המתפרשות על פני חצי קומה נעו בין סכומים של 20-27 מיליון שקל, תלוי בקומה, במצב מסירת הדירה (האם ברמת מעטפת הדורשת השקעה או דירה מושקעת), ובכיוון שאליו פונה הדירה. ממוצע העסקאות האחרונות במגדל משקף סך של 84 אלף שקל למ"ר. אגב, הדירה הקטנה ביותר במגדל ששטחה 100 מ"ר נמכרה על ידי תושב בריטי תמורת 9 מיליון שקל לתושב בריטי אחר. העסקאות, אגב, בוצעו ברובן לפני ינואר, במטרה להקדים את כניסת גזירות המיסוי האחרונות לתוקף, ועל כן טרם מופיעות באתר רשות המסים.

לדברי עו"ד חני אבנרי, שותפה במשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' ועומדת בראש מחלקת הנדל"ן במשרד, המייצגת את חבס בעסקת רוטשילד 1 עוד משלבי רכישת הקרקע, "בחודשים האחרונים בוצעו במגדל יותר מחמש עסקאות במחירים גבוהים. היום בעלי הדירות במגדל שמוכרים אותן הכפילו את שוויין ויותר, מאז שרכשו את הדירות לפני חמש שנים".

לדברי אבנרי לא בטוח שמדובר בהתאוששות בשוק דירות היוקרה, אלא תוצאה של השלכות גזירות המיסוי שהוטלו במסגרת תקציב המדינה ל-2014. "רוכשים מביאים בחשבון ששיעורי מס הרכישה עלו משמעותית מ-5% בסכומים של 4.5 מיליון שקל ל-8%, ול-10% מסכומים של 15 מיליון שקל ומעלה במקום 5% קודם לכן. למרות שקיימת ליניאריות, היא לא משמעותית בסכומים כה גבוהים. יותר מכך, עבור המוכרים ביטול הפטור ממס שבח שהיה נהוג עד כה לתקופה של אחת לארבע שנים, הוא סוגיה משמעותית שרצו לנצל עד ינואר, לרבות תושבי חוץ שכבר לא זוכים לפטור ממס שבח ולכן ביקשו לממש נכסים".

אבנרי מוסיפה כי "מוכר עשה את השיקול שלו שעדיף לו למכור דירה בדצמבר 2013 בפטור ממס שבח, ולא להישאר עם הדירה ב-2014 בלי לדעת מה צופה השנה".

לדברי אורן כץ, ממשרד נדל"ן נוה צדק, שביצע חלק מהעסקאות במגדל רוטשילד 1, "בשנים שהמגדל שווק, רוכשים קנו דירות במחירים המשקפים 11-13 אלף דולר למ"ר, והעסקאות בחודשים האחרונים משקפות מחירים שכמעט הכפילו את עצמם". בנוסף מסביר כץ כי מי שהספיד את העסקאות בשוק היוקרה, מיהר לעשות זאת.

"מלבד סוגיית השינויים במס הרכישה בישראל, הרוכשים, שרבים מהם תושבי חוץ, מושפעים גם מהיבטי מיסוי במדינות אירופה, שגם שם מדרגות המס עלו", מסביר כץ, "הסיבה העיקרית שתושבי החוץ רוכשים דירות בישראל היא בראש ובראשונה היותם יהודים. יש רוכשים שעושים עלייה, אך עבור חלק גדול מהרוכשים, התהליך של המעבר לישראל הוא הדרגתי, וזאת משום שרובם הגדול הם בעלי חברות גדולות ואין באפשרותם להתנתק או למכור את העסקים ולעבור מיד לישראל. מדובר בתהליך הדרגתי, ומי שמחזיק בישראל דירה, שוהה בארץ יותר זמן והביקורים שלו ושל בני משפחתו הופכים לתכופים יותר. המחירים שהם משלמים כאן עבור דירות יוקרה זולים יותר מאשר בלונדון , מונקו , או צרפת בהשוואה לדירות יוקרה באזורים שהם גרים בהן בחו*ל ועל כן הם לא מבינים למה מרימים גבה כששומעים על עסקאות שנעשו ברמות מחירים כאלה".

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה נחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully