וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה התעופה בהרצליה ייסגר עד אפריל 2015

חן מענית

26.2.2014 / 15:32

הפסיקה האחרונה של סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שרה גדות: "שדה התעופה פעל ופועל שלא כדין"

שדה התעופה בהרצליה ייסגר עד ה-15 באפריל 2015 מכיוון שהוא פועל בניגוד לדין, על קרקע חקלאית. כך פסקה היום (ד') סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שרה גדות.

לדברי גדות, שלה זהו פסק הדין האחרון לפני פרישתה מכס המשפט, "לאורך שנים רבות ניסו התושבים והרשויות המקומיות הסמוכות לשדה התעופה לפעול לסגירתו ואף הגישו עתירות לבג"ץ ונקטו בהליכים אחרים אך לא הצליחו. שדה התעופה פעל ופועל שלא כדין ובניגוד לתוכניות המתאר והתמונה המתקבלת היא של שדה שדיני התכנון והבנייה אינם חלים עליו".

לדברי השופטת, זוהי תופעה ששלטון החוק לא יכול להשלים עמה. עם זאת, גדות דחתה את הבקשה להורות ליועץ המשפטי לנקוט בהליכים פליליים נגד מי שלא יפנה את השדה במועד שקבעה. בתום הקראת פסק הדין, נערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב, טקס הפרידה מהשופטת גדות.

נשיאת המחוזי, השופטת דבורה ברלינר, נפרדה מגדות במלים חמות. בין היתר, אמרה ברלינר: "שרה פסקה בסוגיות קשות ועקרוניות, שמהוות ומעצבות חלק חשוב מרקמת החיים היום-יומית של כולנו... כשופטת מנהלית היא כל כך חיה את הנושא וכל כך הרבה פסקה בו. אין צורך להרבות מלל על המשמעות של הנושא, שחודר לכל תחום בחיינו. התיקים המנהליים מתאפיינים במעט שמיעה והרבה כתיבה. אני לא יודעת אם זה יותר קל או יותר קשה, מכל מקום, אין ספק ששרה הספיקה הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully