וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעל במגמה מעורבת; "מזג האוויר משפיע"

הלל קורן

1.3.2014 / 0:20

תמ"ג הרבעון הרביעי מתחת לצפי: 2.4% לעומת הערכה מוקדמת ל-3.2%; הפתעה במדד מנהלי הרכש. גם סנטימנט הצרכנים ומכירות הבתים מתחת לצפי. סיטי עדכן מטה את תחזית הרווח שלו

וול סטריט אירופה. צילום: בלומברג, גלובס
וול סטריט אירופה/גלובס, צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע פרסום נתון התמ"ג, שהיה, כצפוי, נמוך מההערכות המוקדמות, ונתוני מאקרו נוספים. גם המתיחות באוקראינה משפיעה על המסחר בשוווקים, כאשר היום דווח על כוחות רוסיים אשר פלשו לשטח אוקראינה.

"למזג האוויר יש השפעה ברורה על הפעילות הכלכלית, כאשר הקונים לא יוצאים כמו בדרך כלל", מסביר ג'ים אנדרסון מ-JP מורגן את נתוני המאקרו המאכזבים מהתקופה האחרונה.

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הרביעי בקצב של 2.4% (שנתי), לעומת ההערכה הראשונית של 3.2%. העלייה בהוצאות הצרכנים מותנה ל-2.6% לעומת הערכה מוקדמת של 3.3%, כאשר האמריקנים הוציאו פחות על מוצרים גדולים כגון כלי רכב ומוצרי אלקטרוניקה. כמו כן נרשמו רמות נמוכות מהצפוי בהוצאות הממשלתיות, בגידול בייצוא ובהוצאות על מלאים. הייצוא עלה ב-9.4% במקום ב-11.4%; המלאים טיפסו ב-117.4 מיליארד דולר ולא 127.2 מיליארד דולר כפי שהיה חזוי; הוצאות הממשלה נפלו ב-5.6% ולא ב-4.9%; ומכירות מוצרי בני קיימא רשמו עלייה מתונה של 2.3% במקום 2.8%.

הפתעה במדד מנהלי הרכש. המדד הציג קריאה של 59.8 נקודות בפברואר, עלייה לעומת 59.6 נקודות בינואר, ולעומת הצפי שעמד על כ-56 נקודות בלבד.

עוד פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר עלה בפברואר לרמה של 81.6 נקודות, לעומת הצפי שעמד על 81.8 נקודות, ולעומת 81.2 נקודות בחודש ינואר.

לבסוף פורסם היום נתון מכירות הבתים בתהליך לחודש ינואר, שעלה ב-0.1 נקודות, אולם עדיין נשאר סביב שפל של שנתיים. המדד הציג קריאה של 95 נקודות, לעומת 94.9 נקודות בדצמבר, שהייתה הקריאה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2011. הצפי היה לעלייה של עד כ-2%.

"לא מעט נתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה היו חלשים מהצפוי. עם זאת, עדיין קשה להעריך אם מדובר בחולשה של הכלכלה או בהשפעה זמנית של מזג האוויר". כך אמרה ג'נט יילן, יו"ר הפדרל ריזרב, בעדותה אתמול בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. בכל אופן, אמרה ילן, "אנחנו בפדרל ריזרב מעריכים שהמדיניות המוניטארית המרחיבה צריכה להימשך עוד זמן בכדי לתמוך בכלכלה".

ג'יימס בולארד, ראש שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר היום כי גם אם יתברר שהנתונים החלשים אינם קשורים למזג האוויר, לא סביר שהוא ישנה את תחזיותיו לגבי הכלכלה ב-2014.

גם צ'ארלס פלוסר, ראש שלוחת הפד בפילדלפיה, אמר כי התחזית הכלכלית עדיין נראית טוב למרות הנתונים האחרונים, וכי הוא צופה צמיחה של 3% השנה.

טאואר מרכזת עניין; Gap איכזבה

מניית האופנה Gap (43.75 +0.16%) ריכזה עניין ברקע לירידה בהכנסות וברווח, וכן תחזית מאכזבת להמשך השנה.

מניית טאואר (7.68 -1.92%) ירדה היום לאחר שזינקה אמש ב-9.5% ברקע דוחותיה הכספיים.

סיטי (48.63 -0.12%) דיווח היום כי בעקבות פעילות מרמה בחברה בת שלו במקסיקו יפגעו רווחיו, והרווח הנקי של 2013 צפוי לרדת ל-13.7 מיליארד דולר מ-13.9 מיליארד דולר.

ורוניס (סימול: VRNS) זינקה במהלך המסחר בוול סטריט, ביומה הראשון כחברה ציבורית, לאחר שהנפיקה לפי שווי חברה של 524.4 מיליון דולר, כשמכרה 4.8 מיליון מניות במחיר של 22 דולר למניה. במהלך המסחר הגיע המניה עד למחיר כמעט כפול.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully