וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיטל על יצרני החשמל הפרטיים: 1-3 אגורות לקווט"ש

1.3.2014 / 20:43

בשורות טובות ליצרני החשמל הפרטיים: מליאת רשות החשמל דנה אתמול בהיטל החדש, והעריכה כי הוא יעמוד על 1-3 אגורות בלבד לקוט"ש, ולא 7-8.5, כפי שהעריכה חברת החשמל

מתקן חברת החשמל. צילום:חגי אהרון, גלובס
בשורות טובות ליצרני החשמל הפרטיים/גלובס, צילום:חגי אהרון

היטל העלויות המערכתיות, מוערך על-ידי רשות החשמל בין אגורה אחת ל-3 אגורות לקוט"ש בלבד. מליאת רשות החשמל קיימה אתמול (שישי) ישיבה מיוחדת באיירפורט סיטי כדי לדון בהיטל החדש, שהטלתו מעוררת חששות כבדים בשוק ייצור החשמל הפרטי.

צרני חשמל פרטיים מזהירים מפני פגיעה קשה בענף ייצור החשמל הפרטי אם תתקבל עמדת חברת החשמל, שלפיה אמור ההיטל - או הרכיב התעריפי - לעמוד על 7 עד 8.5 אגורות לקוט"ש. הישיבה שנערכה ביום שישי עסקה במתודולוגיה ולא הוצגו בה מספרים אך עמדת הדרג המקצועי ברשות, כפי שהוצגה לחברי המליאה, הייתה קרובה מאד לעמדת יצרני החשמל הפרטיים שהניחו כי ההיטל יעמוד על 1-2 אגורות לקוט"ש. החלטת הרשות בנושא, שתפורסם לשימוע, צפויה להתקבל בשבועיים הקרובים

לקראת ההחלטה על הרכיב התעריפי החדש, פרסמה הרשות רשימה בת 12 הוצאות מערכתיות שכיום נושאת בהן רק חברת החשמל. ההוצאה המרכזית מבין הוצאות אלה היא הגיבוי, או התחייבות חברת החשמל לספק חשמל ללקוחותיהם של יצרנים הפרטיים - במקרה שהיצרנים לא יוכלו לעמוד בהתחייבויותיהם כלפיהם. התחייבות זו מאלצת את חברת החשמל לשמור תחנות כוח לייצור חשמל כגיבוי עבור היצרנים הפרטיים.

הוצאות נוספות שעשויות להיות כלולות ברכיב התעריפי החדש הן הוצאותיה של חברת החשמל לסבסוד חשמל מוזל לאוכלוסיות נזקקות, וההוצאות בגין רכישת חשמל מיצרני חשמל סולרי - שחברת החשמל מחויבת לרכוש מהיצרנים בתעריפים מתמרצים שקובעת לה רשות החשמל.

לקראת ההחלטה על הרכיב התעריפי החדש הציגה חברת החשמל עבודה של חברת הייעוץ TASC שעל-פי פרסומים בתקשורת אומדת על היקף העלויות המערכתיות ב-4 מיליארד שקלים לשנה - מתוכם אמורים צרכני היצרנים הפרטיים לשאת בנתח של כ-400 מיליון שקל. ואולם, כאמור, עמדת הדרג המקצועי ברשות החשמל קרובה הרבה יותר לעמדת היצרנים הפרטיים מאשר לעמדתה של חברת החשמל.

מרשות החשמל נמסר כי התעריפים עדיין נדונים ובשלב זה כל מספר הוא בגדר שמועות לא מבוססות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully